לקראת השביתה הכללית: מחאות ושביתות עובדים ברחבי בלגיה בגלל יוקר המחיה

נמשכות השביתות והמחאות בעקבות יוקר המחיה ברחבי בלגיה, זאת לקראת השביתה הכללית שתתקיים ב-8 בנובמבר הקרוב. ביום רביעי האחרון שבתו עובדי נמלי התעופה, ובהם של הבירה בריסל, יחד עם עובדי התחבורה. השביתה  שיתקה כמעט לגמרי את התנועה היבשתית והאווירית בבירת בלגיה בה נערכה הפגנה של יותר מ-15 אלף עובדים במחאה נגד עליית מחירי המזון והאנרגיה. על כך מסר דובר מפלגת העובדים של בלגיה.

"ימי שישי של זעם", הפגנות שייערכו ברחבי בלגיה על פי קריאת מפלגת העובדים

 

המפגינים שצעדו במרכז בריסל לבשו צבעי ירוק, אדום וכחול בהתאם להשתייכותם לאחת משלוש פדרציות איגודי העובדים. עובד במפעל מתכת שהשתתף בהפגנות מסר לעיתונאים: "אני פועל בענף המתכת ב-23 השנים האחרונות וזו הפעם הראשונה בה אני מתמודד עם קשיי מחייה רציניים". עובד אחר הוסיף: "אני לא סומך על הממשלה כי תפתור את הבעיות ותמצא פתרונות".

דוברת ארגוני העובדים מירנדה אולנס הסבירה: "הממשלה מפולגת. החלק הפלמי לא עושה דבר כדי להתמודד עם היוקר, חרף העובדה שבידי שריה המשאבים כדי להתמודד עמו. הם טוענים ש'שומרים על הכסף כדי לשמור על איזון תקציב המדינה' אבל אנחנו לא מקבלים דבר. הם חייבים לסייע לאנשים עכשיו".

יצוין שהאינפלציה בבלגיה הגיעה לשיא של 9% בהשפעת המלחמה באוקראינה והיוקר – בייחוד של מוצרי המזון. ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו טען ביוני השנה כי העובדים בבלגיה מוגנים בצורה טובה יותר עמיתיהם במדינות אחרות באיחוד האירופי. הוא אף הוסיף כי האריך את ההקלות במס על גז, חשמל ודלק עד סוף השנה. אך במפלגת העובדים השיבו שאין די בכך ושמדיניות הממשלה משרתת את האינטרסים של בעלי ההון. עוד מסרה המפלגה שלקראת השביתה כללית המתוכננת ב-8 בנובמבר פעיליה ייערכו מדי שבוע "ימי שישי של זעם" – שורה של הפגנות ומחאות בכל עריה הגדולות של בלגיה.

זוהר אלון

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113458