לציון ה-1 במאי: בסינמטק חיפה יתקיים פסטיבל סרטי פועלים השנתי

פסטיבל סרטי פועלים יתקיים בעוד מספר ימים בסינמטק חיפה. הפסטיבל החל את דרכו ב-2007 כדי ליצור ולקדם תודעה ותרבות מעמדית, המעודדת ומלווה פעולה פוליטית. מייסד הפסטיבל מפיקו, רפי קמחי, מסר "הקולנוע, היצירה האומנותית הנצפית ביותר בעולם, לימדה את ההמון לחלום והיום היא הפכה לזירה למאבק על תוכנו של החלום. הפסטיבל, לתפיסתנו, הוא חלק מהמאבק לשחרור תודעתו של ההמון מההוויה הכלכלית ומהדומיננטיות התרבותית של הקפיטליזם המאוחר. אנו חותרים להציג תרבות נגד אשר במרכזה העובדות והעובדים ולא תרבות המציגה רק את מי ששולט בהם".

פינה (השחקנית אנה מניאני) בעת שנורית למוות בעת רדיפתה אחרי החיילים הנאצים שחטפו את ארוסה (צילום מתוך הסרט "רומא עיר פרזות")

 

במסגרת הפסטיבל יוקרן סרטו הקלאסי של הניאו-ריאליזם האיטלקי "רומא עיר פרזות", אבן דרך בקולנוע של שנות ה-40. עוד יוקרנו במסגרת הפסטיבל: "טנגו עם פוטין", "נשות הפרחים של בלארוס" ו "הדוכס". בהקרנות השונות ישתתפו העיתונאי דוד טברסקי, התחקירן והצלם דוד פרנקל, העיתונאית, חוקרת האסלאם והיוצרת קסניה סבטלובה ופרופ' דני גוטוויין (אונ' חיפה). הפסטיבל יתקיים בסינמטק, שדרות הנשיא 142, מרכז הכרמל, חיפה בין ה-30 באפריל ל-2 במאי. הכניסה למנויי הסינמטק ללא תשלום.

 

פרטים נוספים על הסרטים ועל מועדי ההקרנות:

https://www.facebook.com/events/1033064977608916

 

פינה (אנה מניאני) נורית למוות בעת רדיפתה אחרי הגרמנים שחטפו את ארוסה