לפיד ייפגש עם ראשי המשותפת; ח"כ תומא-סלימאן: לא נסכים לממשלה בראשות בנט

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ייפגש היום (שני) עם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ועם ח"כ ואחמד טיבי (תע"ל – הרשימה המשותפת) בכנסת, כחלק מסבב פגישות עם ראשי המפלגות בגוש המתנגד לראש הממשלה בנימין נתניהו. זו הפגישה השנייה של לפיד עם ראשי המשותפת מאז הבחירות – אחרי הפגישה הקודמת, המשותפת החליטה לא להמליץ על לפיד בסבב ההמלצות בבית הנשיא. הפגישה תתקיים בהמשך לפגישה שלפיד קיים אתמול עם גנץ, ופגישות נוספות שמתוכננות עם ראשי המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו, כחלק מההיערכות לסוף המנדט של נתניהו וסבב ההמלצות הבא בבית הנשיא.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (צילום: אל אתיחאד)

 

יצוין שהמשותפת מתנגדת למתן את ראשות הממשלה ליו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, במסגרת הסכם קואליציוני עם יש עתיד. ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הבהירה אמש כי "לתת לבנט ראשות ממשלה עם שבעה מנדטים – ישאיר בלשכת ראש הממשלה את משנתו של נתניהו בפנים אחרות – אין סיכוי שנתמוך בממשלה כזו. לא מובן למה עם שבעה מנדטים אפשר לסחוט את המשרה הבכירה. אם לפיד ירצה את תמיכתנו הוא חייב להוכיח שהשינוי יהיה מעבר לאדם המכהן כראש ממשלה, ובטוח לא להיכנע לכוחות הימין שוב."

עוד הדיגוש ח"כ תומא-סלימאן: "הדיבור של לפיד על איחוי קרעים ואחדות מתעלם מהבעיה העמוקה ביותר שמשפיעה על החיים של העמים שחיים פה – הכיבוש. עכשיו הפלסטינים צריכים לחכות בסבלנות תחת כיבוש עד שהחברה הישראלית תאחה את קרעיה? הקרעים בחברה אינם רק נתניהו".