לפחות 14 כתבים וצלמים הותקפו בשבוע וחצי האחרונים

לפחות 14 כתבים וצלמים הותקפו בשבוע וחצי האחרונים. כך פורסם הבוקר (שישי) ב"עין השביעית". בנוסף, סובלים העיתונאים לא פעם גם מתקיפות שוטרים. אלימות כלפי עיתונאים בזירות אירוע אינה דבר חדש, ונראה שמדובר בתופעה במגמת עלייה בשנה-שנתיים האחרונות. בחודש שעבר דיווח "זו הדרך" כי ארגון העיתונאים השיק אתר האוסף דיווחים על מקרי אלימות כלפי עיתונאים, וכי מאז יוני 2020 תועדו לא פחות מ-37 מקרים של תקיפת עיתונאים (האתר לא מציג את המקרים מהתקופה האחרונה). רשימות מעודכנות יותר מפרסמים הארגונים הבינלאומיים הוועד להגנה על עיתונאים ועיתונאים ללא גבולות.

עיתונאי "כאן" הותקף אתמול בשכונת התקווה בתל-אביב (צילום מסך: כאן 11)

 

אתמול תועד מקרה תקיפה חמורה של כתב כאן 11 יואב זהבי והצלם רוליק נוביצקי, בידי בריונים יהודים בשכונת התקווה בתל-אביב. נוביצקי הוכה בראשו בקסדת אופנוע ופונה לחדר מיון. ביום רביעי הותקף בלוד עיתונאי ערוץ 13 מאור צור וגלגלי רכבו נוקבו. בבת-ים הותקף כתב "וויינט" אסף קמר והצלם ירון שרון בידי פורעים יהודים.

"המשטרה לא מתייחסת לדברים ברצינות המתבקשת", מסרה העיתונאית הוותיקה ענת סרגוסטי ל"עין השביעית", אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים. "היא לא מטפלת בתלונות על תקיפות אלימות ואיומים ברשתות, ולא עושה מאמץ מספיק לאתר תוקפים בזירות אירוע".

עיתונאים מדווחים על קריאות ברשתות לצאת ולהכות באופן ממוקד בעיתונאים. ארגון העיתונאים אף שלח למשטרה קריאה המופצת ברשתות החברתיות לתקוף אולפנים של אחת מחברות החדשות: "כולם להגיע עם כיסוי פנים שמכסה את כל הפנים, לכסות קעקועים, להביא הרבה מים, להביא פטישים כדי לפרק את המדרכות. לקנות ברנרים ולהכין בקבוקי תבערה, אם אין דלק אפשר אצטון. היום מראים לבוגדים מה אנחנו באמת חושבים עליהם". לדברי "העין השביעית": "לא ניתן לסקור מתקפות אלימות של אספסוף ועל תיוג עיתונאים כ'בוגדים' מבלי להזכיר את ההסתה הארוכה, העקבית והמתמשכת של ראש הממשלה נתניהו, שבמהלך כמה ממערכות הבחירות האחרונות העמיד את המתקפה על התקשורת במרכז הקמפיין שלו".

 

עוד בנושא:

יום חופש העיתונות הבינלאומי: ישראל במקום ה-86 אחרי הונג קונג ולפני אל סלבדור