לעצור את הפינויים והדיכוי המשטרתי: הפגנה בשייח' ג'ראח נגד גירוש תושביה הפלסטינית

בעיצומם של שבועות סוערים בשייח ג'ראח ובירושלים המזרחית, גם מחר (שישי) בשעה 16:00 תיערך ההפגנה "לצדק לשייח' ג'ראח, לעצירת הפינויים, והפסקה מיידית של הדיכוי המשטרתי האלים".

פעילי שלום המפגינים בשכונה הפלסטינית שתחת כיבוש ישראלי מסרו כי ביום שישי שעבר "דקות לפני תחילת ההפגנה המשותפת, נעצר שותפינו למאבק ותושב השכונה, סאלח דיאב, אחרי שבתחילת השבוע הותקף על ידי המשטרה באלימות שהביאה לשבר ברגלו. רק לקראת סוף השבוע הוא צפוי לשוב חזרה לביתו, אחרי ימים ולילות קשים במעצר. אל מול הניסיונות לשבור את רוחו ואת רוח המחאה המתרחבת, נגיע השבוע לעמוד לצד שותפינו ולתבוע שחרור וצדק לשייח' ג'ראח".

יצוין שבעקבות ההדים הציבוריים הנרחבים של המחאות בשכונה, בארץ ובעולם, הדיון שהיה אמור להתקיים השבוע בבית המשפט העליון בעניין הערעור של ארבע מהמשפחות העומדות בפני פינוי, נדחה ויתקיים בחודש הקרוב. במקביל, המחאה בשכונה ממשיכה להתרחב, והאלימות המשטרתית ממשיכה להחריף. ה"משטרה משתמשת בימים אלה באמצעים אלימים ומסוכנים באופן חריג אל מול המחאה, ובמיוחד למול הפעילים הפלסטינים, ופועלת ככלי שרת של המתנחלים בשכונה והימין הקיצוני", נמסר עוד.

 

ההפגנה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/511841993329494