לעולם לא עוד פשיזם: איגודי העובדים באיטליה קוראים להפגנת ענק ברומא למען הדמוקרטיה

תחת הכותרת "לעולם לא עוד פשיזם", כל האיגודים המקצועיים האיטלקיים קוראים לקיים הפגנת ענק בשבת הקרובה (16.10) במרכז רומא. זאת בעקבות ההתקפה בשבת האחרונה של גורמים ניאו-פשיסטים נגד מטה הקונפדרציה הכללית של העובדים ((CGIL, האיגוד העובדים השמאלי והגדול במדינה, שבבירת איטליה. כך מסר הבוקר (שלישי) העיתון הקומוניסטי "איל מניפסטו" היוצא לאור ברומא. יצוין שהמפלגה הקומוניסטית, מפלגת ההתחדשות הקומוניסטית וארגוני שמאל נוספים קראו לחבריהם להצטרף למחאה.

המשטרה השתמשה השבת בזרנוקי מים ובגז מדמיע כדי להדוף מאות מפגינים – חלקם פעילים ניאו-פשיסטיים מוכרים – שהתפרעו ברומא בשבת במחאה על החלטת הממשלה לחייב להציג "תו ירוק" בכניסה לכל מקומות העבודה.

אחת מקבוצות המפגינים התעמתה עם השוטרים שהקיפו את לשכתו של ראש הממשלה מריו דראגי. קבוצה אחרת של מפגינים מאורגנים שעטה לעבר המשרדים של איגוד העובדים במטרה להשחית אותו עד היסוד. למחרת, יום ראשון, אלפי עובדים התייצבו בפתח המטה, גינו את ההתקפה הפשיסטית ושרו את "בלה צ'או", המנון המאבק של הפרטיזנים שנלחמו בפשיסטים ובנאצים במלחמת העולם השנייה.

אלפי עובדים התייצבו בפתח המטה ברומא של האיגודים המקצועיים ביום ראשון וגינו את ההתקפה הפשיסטית (צילום: איל מניספטו)

 

הפשיסטים שנשאו מקלות ומוטות ברזל התפרצו למשרדי האיגוד וגרמו נזק רב למקום. באיגוד העובדים הגיבו לאלימות ומסרו: "המתקפה על המטה הארצי היא פעולה של בריונות פשיסטית, מתקפה על הדמוקרטיה. אף אחד לא צריך לחשוב שהוא יוכל להחזיר את המדינה לעברה הפשיסטי". יצוין שבשעות הלילה בשבת, מפגינים ניאו-פשיסטים תקפו גם את חדר המיון של בית החולים "הומברטו פרימו" והיכו את אנשי רפואה שבמקום.

כ-80% מהאיטלקים מעל גיל 12 כבר מחוסנים בשתי המנות. רוב הציבור תומך במבצע החיסונים האיטלקי וב"תו הירוק" שהציגה הממשלה של דראגי, שהתמנה לתפקיד בפברואר. במקביל להפגנה ברומא בשבת התקיימו הפגנות נגד "התו הירוק" גם בערים אחרות – כולל מילאנו וטרנטו.

 

סרטון – דברי מנהיג האיגודים מאוריסיו לאנדיני לאחר ההתקפה הפשיסטית:  

https://www.facebook.com/CGILsindacato/videos/2010873725753148