ללא תקדים: בית המשפט המחוזי אסר את הקרנת 'ג'נין ג'נין' של מוחמד בכרי

בצעד ללא תקדים, שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, הלית סילש, אסרה אתמול (שני) את הקרנתו של הסרט "ג׳נין ג׳נין" בישראל והורה על החרמתם של כל עותקיו. בית המשפט חייב את במאי הסרט, מוחמד בכרי, לשלם פיצויים בסך 175 אלף שקל וכן הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל. ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) ביקרה בחריפות את פסק הדין: "כיבוש בחסות המשפט. הסרט ג׳נין ג׳נין חשף את פרצופו האכזרי והפושע של הכיבוש. לא רק הממשלה מנסה להסתיר ולהשתיק זאת, אלא גם בית משפט מחוזי. ‏מוחמד בכרי עמד ביודעין כנגד כל הסיכויים ואנחנו נמשיך לעמוד לצידו ולצד העם הפלסטיני שנאנק תחת הכיבוש והדיכוי".

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמל, ח"כ עופר כסיף, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, מוחמד ברכה וחברי הכנסת יוסף ג'בארין ועאידה תומאסלימאן, בישיבת בית המשפט בלוד (צילום: זו הדרך)

טענות ההגנה של בכרי נדחו, תוך שבית המשפט קובע שמדובר בהוצאת לשון הרע נגד אדם פרטי, שנקרא על ידי מדינת ישראל לשירות מילואים במבצע "חומת מגן", ומצא עצמו "ללא כל הצדקה מוצג בסרט כמי שבזז באיומי נשק אדם מבוגר וחסר ישע, זאת כחלק מהצגה שקרית כוללת של פשעי מלחמה שבוצעו לפי הסרט על ידי חיילי צה"ל בג'נין." על כך העיר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "במקום שבו מחרימים עותקי סרטים בני האדם יצפו בהם באינטרנט".

הבמאי והשחקן מוחמד בכרי הגיב להחלטת בית המשפט לאסור את הקרנת סרטו בישראל. "אני מתכוון לערער על פסק הדין מכיוון שהוא לא הוגן, הוא מסרס את האמת שלי", אמר לאתר "וואלה". "נתתי במה לאנשים שיספרו את מה שהם הרגישו תוך כדי 'חומת מגן'. נטען שזה שקר, שזה סילוף אמת וזה סילוף המציאות, זה לא נכון. לא עשיתי סרט נגד אנשים אלא נגד הכיבוש, נגד מדיניות של כיבוש מתמשך כבר 50 שנה".