ללא אישור העירייה: הצבא עורך תרגיל באום אל-פחם כי העיר 'דומה לכפרים בדרום לבנון'

חיילים מסיירים בעיר הערבית אום אל-פחם והסביבה במסגרת תרגיל צבאי. זאת כי "העיר שדומה לכפרים השיעים בדרום לבנון". התרגיל, שנערך ללא אישור העירייה ותיאומה, מקומם את התושבים המקומיים. על פי הדיווח בעיתון "אל-אתיחאד" היוצא לאור בחיפה, כוחות צה"ל ניצפו במספר שכונות בעיר וגם במקומות סמוכים לבתי ספר.

כלי רכב של צה"ל, הלילה, בדרכם לאום אל-פחם (צילום: אל-אתיחאד)

 

חבר הכנסת לשעבר ד"ר יוסף ג'בארין (חד"ש) אמר לעיתון כי התרגיל הצבאי שעורך צה"ל במהלך הימים האחרונים בישובים הערביים הינו פעולה "התגרות פסולה ומיותרת". לדבריו, בתרגיל מוגדרים אזורי הפעולה "אזורי מלחמה עוינים" ומדובר בהתייחסות מסיתה נגד הישובים הערביים ובכך התרגיל מעודד תפיסות של גזענות ושנאה נגד האזרחים הערבים.

עוד אמר ג'בראין, כי הכנסת כוחות צבאיים חמושים ללב ישובים ערביים כפי שנעשה בברטעה ובאום אל-פחם עולה בקנה אחד עם ההסתה של הימין נגד הערבים במסגרתה הם מתוארים כאויבים וגיס חמישי. ג'בארין קרא לביטול מיידי של תרגילי צה"ל בישובים הערביים.

בכאן חדשות דווח כי השבוע "אלפי חיילי מילואים מפיקוד צפון מתרגלים תרחישי לחימה, כחלק מהכנות לקראת עימות בחזית הצפונית". על פי הדיווח בימים שלפני האימון הביעו חיילי המילואים חשש מאימון בוואדי עארה, בגלל העימותים שפרצו ביישובים הערביים בזמן מבצע שומר החומות האחרון, אולם בצה"ל החליטו לקיים את האימון כמתוכנן.