ליד הכנסת הפגינו נגד ממשלת הימין, שנאת נשים והומופוביה; החכ"ים של המשותפת מחו במשכן

מאות פעילים, בהם חברי חד"ש ומק"י, הפגינו אתמול (שלישי) מול משכן הכנסת בעת השבעת הכנסת ה-24. זאת, נגד ממשלת הימין של בנימין נתניהו  ובשל השבעתם של חברי כנסת המקדמים שנאה לנשים וללהט"בים במפלגת הציונות הדתית, ועלולים להיות חלק מהממשלה הבאה. את ההפגנה יזמו ארגוני המחאה נגד נתניהו, תנועות הקהילה הלהט"בית וארגוני נשים. המשטרה מנעה מהמפגינים להגיע לכיכר המנורה מול הכנסת, והם הפגינו בגן הוורדים.

יו"ר נעמת, חגית פאר (בוורוד, באמצע התמונה) במהלך ההפגנה שנערכה אתמול מול משכן הכנסת (צילום: נעמת)

 

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה במהלך ההפגנה כי "מושבעת היום כנסת מפחידה, עם גורמים קיצוניים וחשוכים. אותם חברי כנסת שמבטאים בעמדותיהם הדרת והקטנת נשים, הסתה נגד הקהילה הגאה וגזענות אינם מהווים את הרוב לא במליאה ולא בציבור ואנחנו כאן בכדי לוודא שלא יכפו את תפיסת עולמם המעוותת על הרוב".

יצוין שפעילים מארגון שוברים שתיקה תלו לפני ההפגנה שלט גדול בכביש המוביל לכנסת, שעליו נכתב "נתתם לכהניסטים את חברון, קיבלתם אותם בכנסת". מהארגון נמסר: "בקרוב כולם יתרגלו לח"כים כהניסטים. כבר עכשיו בן גביר הוא מרואיין מבוקש. אבל לנו אין כוונה להתרגל. רבים מאתנו ומהחיילים שנתנו לנו עדות שירתנו בחברון, וראינו מקרוב איך נראה החזון הכהניסטי. אבל הרבה לפני נרמול הכהניזם, הכשירו אותו 53 שנות כיבוש בשטחים, עם כבישים מופרדים, מערכות חוק נפרדות, ענישה קולקטיבית והפגנת נוכחות. עכשיו הם בכנסת. ראינו מה קורה כשנותנים לכהניסטים כוח. אנחנו מכירים אותם מקרוב, ולא ניתן לזה לעבור בשקט".

בעת ההשבעה במשכן, חברי הכנסת של חד"ש ובל"ד ברשימה המשותפת מחו על פי דרכם. על פי הנוסח המקובל של הצהרת האמונים, חברי הכנסת המושבעים נדרשים לקום ולומר "מתחייב אני" בלבד. במקום זאת, ארבעת הח"כים אמרו: "מתחייב אני להיאבק בכיבוש ובאפרטהייד ולמען הדמוקרטיה". ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), שיזם את המהלך, כתב בטוויטר: "מתחייבים אנו להיאבק נגד הגזענות והכיבוש ובעד שוויון, דמוקרטיה אמיתית ושלום צודק. מתחייבים לכלל אזרחי המדינה – ללא גזענות ואפליה!".

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "בכנסת ה-24 שנפתחה אתמול נרשמה התחזקות משמעותית של הימין כולו, ושל הימין הקיצוני והכהניסטים במיוחד. בין אם תהיה ממשלה ובין אם לא, זו תהיה תקופה קשה והרת סיכונים. מה שבטוח הוא שאנחנו נמשיך במאבק למען שלום שוויון ודמוקרטיה, ובלימה של הכוחות הגזעניים והמפלים". עוד הדגישה: "כשהתחייבנו במעמד ההשבעה בכנסת להיאבק נגד הכיבוש האפרטהייד והגזענות – זה דווקא כיבד את המעמד כי הזכרנו לכולם בשביל מה נבחרנו. מה שביזה את המעמד הוא השבעת הכהניסטים. כיבדנו את המצביעים שלנו והערכים שעל בסיסם נשלחנו לכנסת. אנחנו שם בשביל להיאבק."

 

סרטון – מחאת חברי הכנסת של חד"ש ובל"ד במשכן:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/2924597204489363

 

עוד בנושא:

בצל השבעת חברי הכנסת ה-24 ארגוני להט"ב ופעילי מחאה מחו נגד מפלגת נעם