לחזית יהודית-ערבית רחבה נגד סכנת הפאשיזם

הלשכה הפוליטית של מק"י, שהתכנסה בחיפה ב-12 בפברואר, פרסמה הודעה, בה היא מברכת את חברי המפלגה הקומוניסטית הישראלית, את חברי חד"ש, ואת כלל הפעילים והתומכים, שתרמו רבות להישג החשוב שהשיגה חד"ש בבחירות לכנסת ה-18: 112 אלף קולות (גידול של 30% בהשוואה לתוצאות הבחירות ב-2006), וגידול בייצוג משלושה לארבעה חברי כנסת.

    הלשכה ציינה בהודעתה, כי "הבחירות שנערכו בישראל יצרו מציאות חדשה, בה התחזקו הימין הקיצוני והקיצוני ביותר. מציאות מסוכנת זו היא תוצאה פוליטית של המלחמה הנפשעת על עזה, שנערכה בתמיכת האימפריאליזם האמריקאי. אנו מזהירים משיתוף פעולה עם המזימות האמריקאיות, שלא יובילו לשלום".

    כמסקנה מיידית מתוצאות הבחירות, קוראת מק"י להקמת החזית היהודית-הערבית הרחבה ביותר למאבק בסכנת הפאשיזם, לחיזוק המאבק היהודי הערבי המשותף ולמען אחדות המאבק של האוכלוסייה הערבית.

    הלשכה הפוליטית מדגישה, כי "התמיכה בחד"ש גדלה בצורה ניכרת בקרב הצבור הערבי ובקרב הציבור היהודי. מספר הקולות שחד"ש קיבלה בבחירות לכנסת ה-18 הוא הגבוה ביותר בבחירות לכנסת ב-40 השנים האחרונות.

    בבחירות לכנסת ה-18 שב ובלט תפקידה של חד"ש ככוח של מאבק פוליטי וחברתי. חד"ש היא התנועה הפוליטית הגדולה ביותר באוכלוסייה הערבית והכוח השמאלי היהודי-ערבי המוביל בישראל. אנו, הקומוניסטים, מתייחסים ברצינות רבה למשא האחריות המוטל עלינו בגיוס הציבור הרחב, היהודי והערבי, לחזית רחבה להגנת הדמוקרטיה ולבניית שמאל ישראלי עקבי.

    כדי לעמוד במשימות המוטלות עלינו, נפעל ללא-לאות למען חיזוק מק"י וחד"ש ולהרחבת השפעתן".