להפסיק את גירוש התושבים: הפגינו ביפו ליד מאהל של מחוסרי דיור

כמאה מפגינים ערבים ויהודים הפגינו אמש (רביעי) בגן השניים ביפו נגד גל הפינויים של תושבים מדירותיהם. מאהל מחאה הוקם במקום על ידי פרידה נאג'ר וארבעת ילדיה. הם ממתינים ארבע שנים לדירת דיור ציבורי ומאסו בהמתנה. נציגי חברת עמידר שהגיעו למקום כהרגלם לא הציעו דבר או פתרון למשבר הדיור, לכל הנוכחים בהפגנה היה ברור שצריך להיאבק נגד מדיניות הנישול מדיירי הדיור הציבורי בגיבוי הממשלה. ניידת סיור חלפה על פני המפגינים ולא נרשמו עימותים בין המפגינים לשוטרים, נציגי עיריית תל אביב-יפו לא טרחו להגיע ולדבר עם התושבים.

חברי הכנסת איימן עודה וסמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת, אמש, בהפגה שנערכה ביפו (צילום: זו הדרך)

 

חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמר למפגינים: "לא נאפשר לחולדאי להפוך את תל אביב ואת יפו לערים לעשירים בלבד. נתייצב, ערבים ויהודים, מול הגזענות והקפיטליזם החזירי של מדיניות הגירוש והפינויים". ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הוסיף "הגעתי ליפו יחד עם חברי סמי אבו שחאדה, לעמוד לצד דיירות ודיירי הדיור הציבורי הנלחמים על קורת גג. המאבק של תושבי הדיור הציבורי הוא מאבק ערבי יהודי משותף נגד גירוש של ערבים ויהודים מוחלשים לטובת יזמי נדל״ן".

המשוררת איאת אבו שמיס תושבת יפו כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "עוד ועוד משפחות מצטרפות למחאה, הקמת עוד אוהלים לעוד משפחות שאין להן פתרון דיור. בושה פשוט בושה! כל משפחה מורכבת ממינימום 4 נפשות, עם ילדים קטנים, ללא פתרון ! תראו את הילדים הביאו את המשחקים שלהם אל האוהל – זה נראה לכם הגיוני? חייבים פתרון עכשיו! גינת השניים הפכה למחנה, זה די מזכיר את מחנה פליטים, פשוט בושה, זה בזיון. תכף הרשויות ישלחו את הנציגים שלהם שיגידו לאותן משפחות מה אתם עושות לנו בושות, מה אתן ככה פוגעות בשמנו הטוב! חברות וחברים: צריך להגיע למאהל ולתמוך".

 

סרטון – דברי ח"כ עופר כסיף בהפגנה, אמש, ביפו:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/1057296715095121

 

עוד בנושא:

במערכה נגד הג'נטריפיקציה: תושבי יפו הערבים סובלים מדיכוי כפול – מעמדי ולאומי