לבקשת התאחדות הסטודנטים: הסגל הבכיר באוניברסיטאות הודיע על השהיית העיצומים

הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הודיע אמש (רביעי) על השהיית העיצומים שעליהם הוא הכריז לפני כעשרה ימים. בהודעה שנשלחה לאלפי המרצים במוסדות להשכלה גבוהה יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, פרופ' ענת זעירא, נכתב: "אנחנו מבקשים לעדכן אתכם שההצעות שהוצגו בפנינו בפגישות שהתקיימו ביננו לבין ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות), ות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב) והממונה על השכר במשרד האוצר לא ביטאו נכונות כנה להתקדם במשא ומתן. המסקנה שאנחנו נאלצים להגיע אליה היא שרק צעדים ארגוניים חריפים יותר מהעיצומים שאותם נקטנו עד כה, כגון שביתה במהלך לימודים, יאפשרו הגעה להסכם קיבוצי הולם".

עם זאת, ציינה זעירא, "עד להחרפת הצעדים קיבלנו את בקשתם של יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ושל ראשי האגודות במוסדות השונים לאפשר את שגרת הבחינות בעת הזו, והחלטנו על השהייה זמנית של העיצומים עליהם הכרזנו. אנחנו מקווים שור"ה, ות"ת והממונה על השכר ישכילו לנצל את התקופה הקרובה לצורך משא ומתן בתום לב, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי הולם ולמנוע את הפגיעה המיותרת בסטודנטים ואת המשך הפגיעה בסגל האקדמי שהסכם השכר האחרון שלו הסתיים כבר לפני יותר משלוש שנים".

יצוין שוועדת התיאום של המרצים בכל המוסדות להשכלה גבוהה המתנגדים להפיכה המשטרית של ממשלת הימין החליטה לקיים אירוע מחאה באוניברסיטאות והמכללות ברחבי הארץ ביום ראשון הקרוב, 5 בפברואר, בשעה 12:00. אל ההפגנות יצטרפו סטודנטים בכל התארים ועובדי הסגל המינהלי. רוב עובדי הסגל מינהלי באוניברסיטאות מאוגדים בהסתדרות המסרבת בעקשנות לקחת חלק במחאות נגד שלטון הימין. "כולנו נצעד יחד למען שמירת הדמוקרטיה כי אין אוניברסיטה ללא דמוקרטיה", נאמר בהזמנה שהופצה הבוקר (שלישי) בקמפוסים השונים.  

אלפי מרצים בכל האוניברסיטאיות חתמו על עצומה נגד ההפיכה המשטרית ופועלים להקמת תנועות להגנה על הדמוקרטיה בקמפוסים ברחבי הארץ. חלק מהם אף חברים בסנאטים של המוסדות האקדמיים ופועלים לכינוסם על מנת לתת ביטוי למערכה הרחבה נגד שלטון הימין.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118555/