לא רק פגעי נגיף האומיקרון: זו ממשלת הפרטה ויוקר המחיה

בזמן שצוותי הרפואה והחינוך, עובדות סוציאליות ועובדי הרשויות המקומיות עושים כל שביכולתם כדי להילחם בנגיף האומיקרון, ממשלת הימין של בנט החליטה: איש-איש לגורלו.

המערכות הציבוריות, ובכלל זה מערכת הרפואה הציבורית, שהורעבו במשך עשורי השלטון של הממשלות הניאו-ליברליות בראשות הליכוד והעבודה, אינן מסוגלות לתת מענה הולם לאתגרי הקורונה. נכון, אי אפשר לדרוש לתקן את נזקי הקפיטליזם הניאו-ליברלי תוך כמה חודשים. אך ממשלת בנט עושה בדיוק ההיפך – היא מתמידה במדיניות זו. פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בתל השומר, אמרה ביום ראשון בריאיון ששודר ברשת ב': "יש עלייה מדאיגה במספר החולים במצב קשה. מדאיגה אותי מאוד העלייה המטאורית בנדבקים מקרב צוותי הרפואה. לצערנו המדינה לא תגברה בצוותים חרף קריאתנו".

החיסון הרביעי נגד האומיקרון (צילום: מד"א)

ביטוי נוסף למדיניות הממשלה היא "הבהלה לאנטיגן". קרי: ההחלטה לחייב עובדים, תלמידים והוריהם, סטודנטים וצרכנים לערוך בדיקות שכלל אינן אמינות, ועל חשבונם. זאת, בעת שממשלות רבות, כולל ממשלות אירופה הקפיטליסטיות, מעניקות את הבדיקות חינם אין כסף. כיאה לתלמידיו של אבי הניאו-ליברליזם, פרופ' מילטון פרידמן, מצפה ראש הממשלה נפתלי בנט ש"השוק יעשה את שלו" ומשלה שמחירי הבדיקות ירדו.

הקמצנות בה נוהגת את הממשלה בכל הקשור למימון נזקי הקורונה, כולל אובדן הכנסות של עובדים ועסקים קטנים, גרמה ליו"ר ארגון השחקנים ריקי בליך להצהיר: "ציפינו אחרת מממשלת השינוי, אבל האטימות, ההתעלמות וקשיחות הלב של הממשלה הזו זועקות לשמיים". "המצב בלתי נסבל והאכזבה מהממשלה עמוקה. בקצב הזה, כנראה לא יהיה מנוס מיציאה לרחובות", הוסיפה.

ולכך יש להוסיף את גל עליות המחירים שהחל ברשתות השיווק, בעידודם של היבואנים ומונופולים בבעלות זרה. גם בתחומי פעילות הממשלה צפויות התייקרויות יזומות: תעריפי החשמל יעלו ב־4.9% מ־1 בפברואר הקרוב; מחיר המים יעלה מיולי 2022 ועד 2028 ב־13 אג' לקוב בכל שנה; ותעריפי הארנונה יתייקרו ב־1.92%. כמו כן, עם השלמת הפרטת הדואר (ר' מאמר בעמ' 5 בגיליון "זו הדרך" הקרוב), גם מחירי שירותיו צפויים להתייקר.  ממשלת שינוי? לרעה!