לא קיבלו את משכורת חודש אוגוסט: עובדי בית החולים האנגלי בנצרת הפגינו ליד ביתו של לפיד

הרופאים, האחים ועובדי המגזרים הנוספים בבית החולים האנגלי בנצרת הפגינו אמש (מוצאי שבת) מול ביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ברמת אביב. זאת, בעקבות אי עמידה של הממשלה בהתחייבויותיה לתקצוב בית החולים, בגללה לא שילמה הנהלת בית החולים את שכר חודש אוגוסט לעובדים. אל המפגינים הצטרפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת)

עובדי בית החולים האנגלי של נצרת ורופאיו מפגינים אמש מול ביתו של ראש הממשלה לפיד בתל-אביב. במרכז התמונה: ח"כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: זו הדרך)

 

ביום חמישי האחרון פתחו עובדי בית החולים בשביתה ובית החולים עבר לעבודה במתכונת שבת. במהלך השביתה הפסיקה פעילות חדר המיון, חדרי הניתוח והמרפאות, וכן הופסקה קבלה של מטופלים חדשים ואמבולנסים עד למציאת פתרון.

חברת הכנסת תומא-סלימן צייצה: "עכשיו בהפגנת עובדי בית החולים הסקוטי בנצרת מול בית ראש הממשלה. משרד הבריאות לא מעביר תקציב ובית החולים על סף קריסה. הממשלה לא משרתת את הציבור, ועוד חונקת את מי שעובדים מסביב לשעון כדי להציל חיים – בושה!". בעצומה שעליה חתומים העובדים, נאמר: "אנחנו עובדי ועובדות בית החולים האנגלי בנצרת, המשרת את כלל תושבי העיר והצפון כולו – מוסלמים, נוצרים ויהודים – מודיעים בזאת, כי אם ממשלת ישראל, ממשלת 'השינוי', לא תעביר בימים הקרובים לבית החולים את הסכומים המגיעים לבית החולים, ומשכורותינו לא ישולמו כדין – לא נצא להצביע בבחירות הקרובות. לא אנחנו, ולא בני משפחותינו".

עוד נכתב בעצומה: "בית החולים, אשר מעניק שירות רפואי ציבורי מהטובים במדינה, ואשר משרד הבריאות עצמו מדרג אותו כאחד מהיעילים במדינה, לא מקבל את התקצוב המגיע לו ממשרד הבריאות והאוצר. לכן נבצר ממנו לשלם את משכורות אוגוסט ואילך. לא נהיה האידיוטים השימושיים של 'ממשלת השינוי' – אם איננו ראויים לשכר עבור עבודתנו במערכת הבריאות הציבורית, אז אין סיבה שניקח חלק בבחירות. אנו קוראים בזאת לכלל התושבים בנצרת, בצפון ולכל האזרחים והאזרחיות הערביים במדינה, לא לקחת חלק בבחירות, עד אשר לא יוסדר תקציבו של בית החולים".

המפגינים שהגיעו מנצרת פגשו ליד ביתו של לפיד את אוהל המחאה שהקים ארגון המתחמים מרשם ואת הרופאים המתמחים השובתים רעב למען קיצור התורנויות. ממרשם נמסר "לכל צוותי הרפואה בנצרת – תומכים בכם במאבקכם. וככל שנוכל נסייע מול הגורמים ללחוץ לפתרון המשבר. המאבק שלנו משותף שהרי קיצור התורנויות אמור להתחיל בנצרת – אנחנו יחד נלחמים לטובת שיפור מערכת הבריאות הציבורית".

יצוין שבשבוע שעבר פתחו עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת בסדרת פעולות מחאה במסגרת סכסוך העבודה שהכריזו. מוועד העובדים נמסר כי "הפעולות הננקטות הינן צעד ראשון בשרשרת צעדים ארגוניים עד לשביתה כוללת ומלאה של בית החולים". מוועד עובדי בית החולים נמסר עוד "המנהל ד"ר [נאיל] אליאס ממשיך לפגוע בעובדי בית החולים תוך התעלמות מפסיקות בית המשפט, לא ניתן למצב הזה להמשיך, נאבק עד לשיפור התנאים של עובדי בית החולים". ועד עובדי בית החולים הצרפתי הכריז בסוף מארס האחרון על שביתה. השביתה נערכה לאחר שלוש שנים שכללו ניסיון גישור בבית המשפט, מנהל בית החולים לא הגיע להסכם עם ועד העובדים וההסתדרות הלאומית על שיפור תנאי העבודה והשכר בבית החולים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115209