לא צלחו הניסיונות לצרף את תע"ל לרשימה משותפת אבל בחד"ש אופטימיים

לא צלחו אמש (שני) הניסיונות לצרף את התנועה הערבית לשינוי (תע"ל) של ח"כ אחמד טיבי לרשימה המשותפת לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו ב-1 בנובמבר. מפגש בין נציגי שני המרכיבים שכבר סיכמו על הקמת הרשימה, חד"ש ובל"ד, לבין נציגי תע"ל שנערך בנצרת לא הניב תוצאות. יחד עם זאת, בחד"ש הביעו היום אופטימיות לגבי צירופה של תע"ל עד למועד סגירת הרשימות ביום חמישי בשעות הלילה.

בטרם נערכה הישיבה חד"ש מסרה כי "ההכרזה על ריצתה של הרשימה המשותפת, על שלושת מרכיביה, מתקרבת מאוד". זאת, על אף שטרם הושג הסכם עם תע"ל. "אנחנו פועלים כדי להמשיך את דרכנו המאוחדת בשירות הציבור והעלאת זעקתו בדרך של השפעה, בכבוד ומקצועיות", נמסר עוד.

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, העומד בראש מטה הבחירות של חד"ש (צילום: אל-אתיחאד)

 

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, העומד בראש מטה הבחירות של חד"ש, פרסם אתמול סרטון שבו קרא לציבור הבוחרים הערבי לחדש את האמון במשותפת. "ימים ספורים מפרידים בינינו לבין מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית", פתח עמאר. "ברגעים גורליים אלו אנו רוצים לשתף אתכם באמונתנו העמוקה כי ההכרזה על ריצתה של הרשימה המשותפת, על שלושת מרכיביה, מתקרבת מאוד. אנחנו פועלים כדי להמשיך את דרכנו המאוחדת בשירות הציבור".

לדבריו "אנו מבינים את השאיפה והכמיהה להחזיר את האחדות ואת המאמץ המשותף שהיה. האכזבה מובנת ואנו יודעים שהיא מגיעה ממקום של אהדה ואכפתיות, מכיוון שהמשותפת הצליחה בשנה האחרונה לעבוד בשותפות והרמוניה, תוך ניצול של מכלול הכלים הפרלמנטריים על מנת להשפיע ולהשיג את כל הזכויות". עמאר המשיך: "את מה שאנחנו אומרים בחדרים הסגורים אנחנו אומרים בגלוי ומעל כל במה: רב המשותף על המפריד, ולנו ויש את היכולת להרים את זעקתכם, זעקתנו, ולשאת את דאגותיכם, דאגותינו. אנו חייבים דין וחשבון לציבור ונפעל יחדיו לתיקון הטעויות ויחד עם עמידה איתנה אל מול האתגרים הניצבים בפנינו, והם רבים, אך אל לנו להתייאש, כי ביחד אתכם אנחנו כן יכולים לנצח".

עמאר הגדיר את הסוגיות הפוליטיות המרכזיות: "החברה הערבית, יחד עם כוחות דמוקרטים יהודים רבים, יכולים לעמוד בפני כל הקשיים הללו. במצב שבו ארגוני הפשע טובחים בנו מבפנים, והגזענות והפשיזם עומדים בפתח, אין דרך אחרת – חוץ מהמאבק. ומאבק אמיתי נובע ממקום של פעולה מאוחדת ומאורגנת. בנימין נתניהו ושותפו [איתמר] בן-גביר, ועוד אחרים כמוהם, מבינים שרשימה גדולה ובעלת השפעה בכנסת מאיימת עליהם ועל שאיפותיהם הגזעניות. הם העלו את אחוז החסימה למנוע מאיתנו להגיע לכנסת ותשובתנו הייתה הקמת הרשימה המשותפת והבסתם".

"והנה הם חוזרים, עם פרויקט חדש של נטיעת זרעי הייאוש ורוצים לפגוע באחוזי ההצבעה. אבל אנחנו בטוחים כי בזמן שנותר עד הבחירות אנו יכולים לעמוד מול ייאוש זה, להגיע לציבור בכל שכונה ובכל סמטה, ולנהל יחד שיח שקוף שיתרום לשיפור פועלנו ולתיקון טעויותינו למען המשך המערכה, דרך העלאת אחוז ההצבעה – כדי להביס אותם שוב", הוסיף.

עמאר סיים: "דרכנו ברורה, דרך המאבק וההשפעה. את הדרך של כניעה למען פירורים כבר ניסו בעבר לאורך ההיסטוריה וגם בשנה האחרונה, וזה לא עבד, דרך זו לא מנעה שפיכת טיפה אחת של דם מבני העם הפלסטיני. דרך זו לא הצלחה לעצור דחפור אחד במסע הריסת בתינו. אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו. למען עתיד טוב יותר לנו ולדורות הבאים. וביחד, אנחנו יכולים".

 

סרטון – דבריו של מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, העומד בראש מטה הבחירות של חד"ש (ערבית ועברית):

https://www.facebook.com/AlJabha/videos/796578408434304