לא נרשמו עצורים: במרכז רמאללה הפגינו נגד סתימת פיות ברשות הפלסטינית

במרכז רמאללה הפגינו אמש (רביעי) עשרות פעילים נגד סתימת פיות ברשות הפלסטינית. על כך מסר הבוקר העיתון "אל-אתיחאד" היוצא לאור בחיפה. על פי הדיווח במחאה שנערכה בכיכר מנארה לקחו חלק אישים מרכזיים בכוחות השמאל והדמוקרטיים הפלסטינים. הם דרשו לשחרר את על העצירים הפוליטיים שנכלאו בבתי הכלא של הרשות ולקיים בחירות דמוקרטיות בהקדם. בניגוד למחאות הקודמות, אתמול לא נרשמו מעצרים. בהפגנה לקחו חלק פעילים קומוניסטים ממפלגת העם וחברים בחזית העממית לשחרור פלסטין, החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, היוזמה הלאומית הפלסטינית והאיחוד הדמוקרטי.

מפגינים, אמש, בכיכר מנארה ברמאללה למען החירויות הדמוקרטיות ברשות הפלסטינית (צילום: אל-אתיחאד)

 

הפגנה אמש נערכה לאחר שכוחות הביטחון של רשות עצרו בשבת ובראשון עשרות פעילים, שדורשים להעמיד לדין את האחראים להריגתו לפני כחודשיים של ניזאר בנאת, מבקרה החריף של הרשות הפלסטינית. רובם שוחררו בימים האחרונים.

הפעילים שנעצרו עמדו לקיים משמרת מחאה בכיכר מנארה במוצאי שבת והודיעו מראש כנדרש כל כוונתם למשטרת המחוז. בשעה היעודה שוטרים הסיטו את תנועת המכוניות בכיכר לרחובות אחרים, ועצרו את הפעילים עוד לפני שהתחילה מחאתם. כמו כן, בשבוע שעבר נעצר מחמוד ברגותי, מפעילי תנועת הנוער הקומוניסטית הפלסטינית המרכזיים. הוא נעצר ביום שני שעבר בבית חולים ברמאללה בעת שהגיע למיון יחד עם אימו החולה. ברגותי היה פעיל במחאות שפרצו ברשות הפלסטינית עם הירצחו בידי שירותי הביטחון של בנאת ביוני האחרון. הוא שוחרר כעבור יממה.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105591

 

.