לא לקיצוץ שכר – 100% ולא פחות: קריאת המפלגה הקומוניסטית הישראלית ל-1 במאי

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) והנוער הקומוניסטי (בנק"י) קיימו היום (שישי) שורה של הפגנות דגלים אדומים בכמה מוקדים ברחבי הארץ חיפה, תל אביב, נצרת, ירושלים וערים נוספות ביום הסולידריות הבינלאומי של מעמד העובדים, ה-1 במאי. המפגינים אמרו כי הם "מניפים בגאווה את הדגל האדום, דגל המאבק העקבי לשוויון, לשלום צודק, לדמוקרטיה, להגנת זכויות העובדות והעובדים ולסוציאליזם". כמו כן, מק"י פרסמה הבוקר ברכה לעובדות ולעובדים תחת הכותרת "לא לקיצוץ שכר 100% ולא פחות". להלן נוסח הברכה:

על רקע מגיפת הקורונה ו-15 אלף החולים המאומתים, פועלת ממשלת נתניהוגנץפרץ בשיטתיות לריכוז נטל המשבר הכלכליחברתי והבריאותי על כתפי העובדים, העצמאים והמובטלים.

ח"כ יוסף ג'בארין, הבוקר, בהפגנת ה-1 במאי שנערכה בחיפה. חברי הכנסת של חד"ש בעבר ובהווה לקחו חלק באירועים ברחבי הארץ, ביניהם: יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, עאידה תומאסלימאן, עופר כסיף, ג'אבר עסאקלה ודב חנין (צילום: זו הדרך)

מיליון המובטלים, לרבות מאות האלפים אשר הוצאו לחופשה כפויה ללא תשלום (חל"ת), אינם מסוגלים לפרנס את עצמם ואת משפחותיהם ולעמוד בתשלומי המשכנתא ובתשלומי חובה הנוספים.

מהמורות ומהגננות, אשר המשיכו לעבוד עם תלמידיהן באמצעות למידה מרחוק, תובעת הממשלה לעבוד גם בחופשת הקיץ ללא תוספת שכר. ארגוני המורים הדפו את המתקפה והודיעו בצדק: "לא נעבוד חינם".

לאחר שהתנגדות העובדים בלמה את מזימת הממשלה לחוקק "חוק בוררות חובה" בשירות הציבורי, שנועד למנוע בו מאבק מעמדי, לרבות שביתות, חותרת הממשלה כעת לקצץ 20 אחוזים משכר עובדיו ומפנסיות הגמלאים.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) קוראת ב-1 במאי למערכה רחבה ומלוכדת של העובדים נגד כל ניסיון לקצץ בשכרם למען סיוע הולם למובטלים לשוב ולעבוד, ותובעת לפתוח בהדרגה את מוסדות הלימוד, וראשית את גני הילדים והכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים.

"תוכנית המאה", אותה מקדמים נשיא ארה"ב טראמפ וממשלת נתניהוגנץ, אינה אלא שם אחר למדיניות הסיפוחים, המשך המצור והנצחת הכיבוש. זו אינה תוכנית שלום אלא מזימה לחסום את הדרך בפני שלום ישראליפלסטיני צודק שמשמעותו – סיום הכיבוש, פינוי כל ההתנחלויות וכינון מדינה פלסטינית, שבירתה ירושלים המזרחית, בצד ישראל. מק"י סולידרית עם המאבק של העם הפלסטיני בשטחים הכבושים לכינון מדינתו העצמאית ועם המאבקים נגד התוקפנות של האימפריאליזם וסוכניו בסוריה, בתימן ובארצות נוספות.

מק"י, שציינה בשנה שעברה 100 שנה לייסודה, תקדם יחד עם שוחרי שוויון ודמוקרטיה יהודים וערבים, נשים וגברים, את המערכה נגד ממשלת ההון וחברות ההון, נגד הפשיזציה ונגד העמקת האיבה הלאומית והגזענות, להגנת הזכויות החברתיות, לסולידריות מעמדית ולשלום צודק.

ב-1 במאי שלוחה ברכתנו לכל חברות וחברי מק"י, לכלל פעילי חד"ש ולכ-600 אלף המצביעים, אשר הודות להתגייסותם נבחרו 15 נציגים של הרשימה המשותפת הערביתהיהודית לכנסת ה-23. על בסיס הצלחה זו, יחזקו מק"י ושותפיה את המאמצים לבנייתו של מחנה רחב של שוחרי שלום ודמוקרטיה יהודים וערבים.

ב-1 במאי נניף בגאווה את הדגל האדום, דגל המאבק העקבי לשוויון חברתי, לאומי, אזרחי, מגדרי ועדתי, לשלום צודק, לדמוקרטיה, להגנת זכויות העובדות והעובדים ולסוציאליזם.

הקריאה פורסמה בגיליון השבוע של "זו הדרך" מיוחד ל-1 במאי:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/04/G18_2020.pdf