לא כל תושבי ואדי ניסנאס והמושבה הגרמנית חוגגים את 'החג של החגים' בחיפה

"החג של החגים" העומד להיפתח ביום חמישי הקרוב הוא פסטיבל חיפאי הנערך מדי חודש דצמבר לציון חגי החורף של היהדות, האסלאם והנצרות. השנה עמד הפסטיבל במרכז דיון שנערך בוואדי ניסנאס בהשתתפות עשרות רבות של תושבים. למפגש הגיעו בין השאר ראש העיר עינת קלוש רותם, הנהלת מרכז התרבות היהודי-ערבי בית הגפן , בעלי עסקים, ועדי השכונות ונציגי מועדון הגמלאים.

"החג של החגים" במושבה הגרמנית בדצמבר אשתקד (צילום: חנאי / ויקימדיה)

המפגש ארך שלוש שעות והוקדש לדיון בקשיים שעורם הפסטיבל על חייהם של תושבי ואדי ניסנאס והמושבה הגרמנית. אלה מתלוננים ומתריעים זה שנים, כי הפסטיבל מביא עמו עומס בלתי סביר של מבקרים, ובכך פוגע באיכות חיי התושבים במשך חודש שלם. עוד ציינו כי עריכתו במתכונת הנוכחית עלולה לגרום לפגיעה בחיי אדם.

יצוין שהעמדה הרווחת בקרב התושבים היא ש"חג החגים" הוא אירוע חשוב המחזק את דמותה של חיפה כעיר של קיום משותף. השנה נודע הפסטיבל משנה תוקף בצל הקמת ממשלת הימין הפשיסטי והתפשטות הגזענות.

לקראת המפגש פרסמה סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה תוכנית בת 11 נקודות, המפרטת שורת הצעות להקלה על התושבים. בין היתר מציעה התוכנית לקיים את אירועי הפסטיבל בשכונות נוספות; לפתוח חניונים חדשים למען רבבות המשתתפים; להקים שירותי מעבורת (שאטלים) למגיעים בתחבורה ציבורית; לתגבר את שירותי התברואה ופינוי האשפה; לדאוג לשילוט דו-לשוני המסביר את הסדרי החניה; להפעיל אכיפה נחושה כלפי עברייני תנועה; ולהבטיח את חופש התנועה לכנסיות בערב חג המולד.

לכל אירועי "החג של החגים" החיפאי: https://www.haifahag.com