לאחר 31 ימי שביתה: הושג הסכם עקרוני בין האיגוד להנהלת ג'נרל מוטורס

לאחר 31 ימי שביתה, הלילה (רביעי) הושג הסכם עקרוני בין איגוד עובדי תעשיית הרכב ((UAW לבין הנהלת ג'נרל מוטורס. כך הגיעה לקיצה השביתה הארוכה ביותר בענק ענף הרכב מאז 1970. כך מסרה הבוקר רשת הטלוויזיה האמריקאית איי.בי.סי. אך כדי להיכנס לתוקף ההסכם הקיבוצי צריך לקבל את תמיכתם של כל ועדי העובדים במפעלים ואף לקבל רוב בהצבעה שתיערך בקרב עובדי החברה.

על פי מה שנמסר השובתים השיגו תוספת שכר של כ-3%, ביטחון תעסוקתי ואף יצירת 9,000 משרות חדשות. בעקבות ההסכם השכר השעתי הבסיסי בחברה הוא עתה כ-33 דולר (כ-117 שקל). על פי ההערכות השביתה הארוכה שעלתה לג'נרל מוטרוס בהפסד יומי שבין 50 ל-100 מיליון דולר.

מבזק חדשות של רשת הטלוויזיה האמריקאית איי.בי.סי: הושג הסכם עקרוני בג'נרל מוטורס

השביתה יצאה לדרך לאחר פקיעת ההסכם הקיבוצי הקודם. שני הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה לפני פקיעת התאריך האחרון למשא ומתן ב-14 לספטמבר. עם תום 14 ימי השביתה הראשונים החלו העובדים המאוגדים לקבל דמי שביתה של 250 דולר לשבוע. בסוף השבוע שעבר הועלו דמי השביתה ל-275 דולר. זהו סכום צנוע מאוד אך מטרתו לאפשר לעובדים להתמיד בשביתתם.

מאיגוד עובדי תעשיית הרכב נמסר תוצאות השביתה כבר גרמה לכך שהנהלת ענקית רכב אחרת, "פורד", תסכים להתגמש דרישותיה לקראת חידוש ההסכם הקיבוצי. "במידה וקרייזלרפיאט לא יסכימו לדרישות שלנו – גם שם נפתח בשביתה ללא הגבלת זמן", הדגיש דובר האיגוד.