לאחר 141 יום: העציר המינהלי הפלסטיני הפסיק את שביתת הרעב ומעצרו לא יחודש

מועדון האסיר הפלסטיני הודיע אמש (שלישי) כי על פי ההסכמה שהושגה עם ישראל, העציר המינהלי הישאם אבו הוואש, השובת רעב כבר 141 יום ומאושפז במצב קשה בבית החולים אסף הרופא, ישוחרר ב-26 בפברואר ולא יחודש צו המעצר נגדו. אבו הוואש הכריז על הפסקת השביתה ויישאר בהשגחה בבית החולים. בג'יהאד האיסלאמי בירכו על ההודעה.

על הדו"ח של רופאים לזכויות אדם, בעקבות שביתת הרעב הארוכה, חלה הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי של העציר הפלסטיני והיה קיים חשש לחיוו. בשבועות האחרונים נערכו מחאות בגדה, ברצועת עזה ובישראל בדרישה לשחרורו. הג'יהאד האיסלאמי אף איים כי מותו יוביל להסלמה.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בעת שיחה עם העציר המינהלי הישאם אבו הוואש, ששבת רעב במשך 141 יום ואושפז במצב קשה בבית החולים אסף הרופא (צילום: אל-אתיחאד)

 

גם חד"ש הצטרפה לקריאה לשחרורו לשחרורם המיידי של מאות העצירים המינהליים הפלסטינים שישראל מסרבת למסור את מספרם המדויק אבל על פי מועדון האסיר מספרם כ-500. חברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת, איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף אף ביקרו את העציר בחדרו בבית החולים בשבוע האחרון.

עם פרסום דבר ההסכם שהושג, חבר הכנסת הגזען ויו"ר הציונות הדתית, איתמר בן גביר, הגיע לבית החולים והחל להתעמת עם משפחתו של אבו הוואש. בן גביר נתקל באחיו של העציר ובבני משפחה נוספים שנמצאו במקום. כתוצאה מכך, פרצה מהומה בתוך כותלי המחלקה, בה מאושפז אבו הוואש.

יחד עם  בן גביר הגיע גם גזען נוסף, ברוך מרזל, ודרשו להסיר את דגלי פלסטין שהונפו במקום על ידי משפחתו של המאושפז. מיד לאחר מכן, הגיעו צוותי האבטחה של בית החולים ושוטרים ששהו במקום, והפרידו בין הצדדים. במקביל, ח"כ עודה הגיע לבית החולים. עודה אמר עיתונאים כי הוא שמח על השחרור של אבו הוואש. "העם הפלסטיני ישתחרר מהכיבוש, ותקום מדינת פלסטין לצד מדינת ישראל", הוסיף עודה – והדגיש כי לבן גביר אסור לבקר את העציר המינהלי כי "אסור לבקר חולה בעל כורחו, זה זכויות החולה". זו לא הפעם הראשונה שבן גביר בוחר "לבקר" ולעורר פרובוקציה בעת  שעציר מינהלי שובת רעב בבית חולים, וגם בפעם הקודמת הוא התעמת עם ח"כ עודה.