לאחר פשיטת המשטרה: בנצרת תתקיים הפגנה המונית לציון ה-1 במאי 

הפגנה המונית לציון יום העובד הבינלאומי, ה-1 במאי, תקיים מחר (שבת) בנצרת. זאת, כי רבים יצעדו בה בסולידריות עם פעילי חד"ש ומק"י בעקבות פשיטת המשטרה על סניף המפלגה הקומוניסטית בעיר ביום רביעי האחרון. גם פעילי "הגוש נגד הכיבוש" המפגינים מדי מוצ"ש נכד ההפיכה המשטרית הודיעו שיצטרפו להפגנת ה-1 במאי בנצרת.

אמנסטי אינטרנשיונל ישראל גינתה אתמול בחריפות את הפשיטה של עשרות שוטרים על משרדי מפלגת חד"ש והמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) בנצרת, במהלכה החרימו השוטרים דגל פלסטיני ודגלים אדומים שהוצבו על גג בית המפלגה, ועיכבו את מזכיר סניף מק"י בנצרת, ורד קובטי – "כל זאת ללא כל עילה סבירה". לדברי אמנסטי "לפי פרסומים שונים, כולל של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הפשיטה נערכה בהנחייתו או עידודו של השר עצמו, שידוע כגורם קיצוני וגזעני, מה שמעלה עוד יותר את חומרת האירוע, המתאים למשטרים חשוכים".

"אמנסטי אינטרנשיונל ישראל רואה בפשיטה הזו הפרה בוטה של ​​חופש הביטוי הפוליטי, חופש הדעה והאמונה, כמו גם זכות המחאה והזכות להגדרה עצמית כפי שאלו מעוגנות בחוק הבינלאומי ובאמנות שונות. מדובר גם בהתנהגות גזענית על בסיס אתנו-לאומי. אמנסטי דורשת שהפרות כאלה לא יחזרו על עצמן ושהשוטרים והקצינים המעורבים יישאו באחריות כהפרה של החוק הישראלי והבינלאומי", הוסיפו.

באמנסטי חוששים כי מדובר בחלק ממגמה ולא תקרית בודדה הוא התדירות הגוברת והתפשטותן של הפרות מסוג זה. יש לציין שהדגל הפלסטיני אינו מהווה איום על אף אזרח בישראל, ולפי תוצאות סקר שערכה אמנסטי לפני כשנה, רובם המכריע של הפלסטינים מעלים אותו כביטוי לזהותם ובמחאה נגד המדיניות הגזענית נגדם מצד הממשלה – מדיניות של אפליה גזעית ואי הכרה בזכותם להגדרה עצמית.

"אנו רואים בחומרה גם את העובדה שמשטרת ישראל פועלת בקרב האזרחים הפלסטינים במרץ רב כגורם דיכוי והרבה פחות כנגד הפשיעה הקטלנית הגואה בציבור זה, כלומר למען רווחתם, שלומם ובריאותם של האזרחים. לו היו פועלים נציגי הרשויות באופן שכזה, לא היינו ניצבים בפני המשבר הקטלני והחמור, שגבה את חייהם של עשרות פלסטינים אזרחי ישראל שנרצחו מתחילת השנה, אך מתמשך כבר שנים ארוכות, ללא מענה ראוי".

כמו כן, מאמר המערכת של עיתון "הארץ", התחת הכותרת "הניחו לדגל פלסטין", הוקדש הבוקר לפשיטת המשטרה בנצרת. "השבוע חזינו בשלב נוסף של התכופפות המשטרה והעומד בראשה למול המדיניות המתריסה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: כוחות המשטרה פשטו על סניף חד"ש בנצרת והחרימו דגל פלסטין שהונף שם, וכן דגלים אדומים של התנועה הקומוניסטית, והסבירו זאת בתירוץ המופרך שהנפת הדגלים ביום העצמאות היא 'צעד מתריס שמעורר פרובוקציה'", נאמר במאמר והוסיפו "בכך פעלה המשטרה בלי שיהיה לה בסיס חוקי. לראיה, בן גביר בעצמו התגאה כי פשיטת כוחות השיטור היתה החלטה שהתקבלה על פי המדיניות שהוא עצמו התווה, אחרי 'שנים שדגלי אש"ף התנופפו על הבניין ללא הפרעה'".

המאמר מסתיים בקריאה "על היועצת המשפטית לממשלה, גלי מהרב־מיארה, להבהיר לשר לביטחון לאומי שאין שום מניעה להניף את דגלי פלסטין במרחב הציבורי, ובכלל זה בהפגנות ובאירועים מרכזיים של הציבור הערבי. כמו כן עליה לעדכן את המשטרה שצריך לעצור את ההתנכלות הזאת, ושדגל הוא סמל של זהות ולא כלי משחק בידי שרים וחברי כנסת".

עוד בנושא:

פעילי הגוש נגד הכיבוש מצטרפים להפגנת ה-1 במאי בנצרת בעקבות הפשיטה על סניף מק”י