לאחר מאבק ממושך: העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות יוכרו כחיוניים

לאחר מאבק ממושך של איגוד העובדים הסוציאליים אמש (חמישי) אישה ממשלת המעבר החלטה לפיה העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות יוכרו כחיוניים. יו"ר האיגוד, ענבל חרמוני, מסרה הבוקר ש"הממשלה קיבלה את דרישתנו לשנות את התקנות לשעת החירום כך שהעובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות הוכרו כחיוניים. ראשי הערים מחויבים כעת על פי חוק להמשיך ולהעסיקם באופן מלא". חרמוני הוסיפה: "אנו ממשיכים ודורשים גם את העסקת העובדים הסוציאליים במשרד הרווחה באופן מלא והחזרת מלוא התקצוב של תוכניות הרווחה בקהילה".

לפני שלושה שבועות פנתה חרמוני לשר האוצר משה כחלון ומנכ״ל משרד רה״מ רונן פרץ בדרישה שיגדירו את העובדים בתחום כעובדים החיוניים למשק בתקנות החדשות לשעת חירום שהתפרסמו בצל משבר הקורונה המתמשך.

הפגנת עובדים סוציאליים במרכז תלאביב באוגוסט אשתקד. ראשונה מימין: ענבל חרמוני, לידה ח"כ עאידה תומאסלימאן מחד"ש הרשימה המשותפת וח"כ לשעבר אילן גילאון ממרצ (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

"בתקנות לשעת חירום האחרונות, נקבע במעומעם כי העובדות והעובדים הסוציאליים במרבית מקומות העבודה שלהם, תוך צמצום המגע. על אף זאת, אנו מנהלים מזה כשבועיים מאבקים", כתבה חרמוני. בהמשך הוסיפה כי הגדרת העובדים הללו כחיוניים היא "בעלת חשיבות חברתית עליונה", כך נכתב בבקשה.

״מיותר לציין את המצב המסוכן אליו נקלעו אוכלוסיות שלמות כתוצאה מהמשבר העולמי. משפחות במשבר, ילדים בסיכון, נערות נפגעות אלימות מינית, נשים נפגעות אלימות במשפחה, בעלי מוגבלויות ונפגעי נפש, אסירים משוחררים, מבוגרים ונוער בשירותי המבחן וקשישים שנאלצים להיות בבידוד – מצבם של כל הנ"ל בעקבות סגר ממושך ופגיעה בהכנסה, צפוי ללכת ולהחריף עד לכדי סכנת חיים ממשית ורעב", נימקה חרמוני.