לאחר יממה של הפגנות ומחאות: שביתה בכל מפעלי טבע ברחבי הארץ

ההסתדרות הורתה אחר הצהריים (שני) להשבית מחר את כל פעילות בחברת "טבע". זאת, לאחר יממה של הפגנות ומחאות באתרי חברת התרופות ברחבי הארץ. עובדי החברה בירושלים הפגינו הבוקר וחסמו את צומת הרחובות גולדה מאיר וקריית המדע. באחד ממפעלי החברה בירושלים שבהר חוצבים העובדים מתבצרים מאנש והבוקר קיבלו משלחת של פעילי פורום העובדים של חד"ש תלאביב שבאה להביע סולידריות עם מאבקם.

2017-12-18_215321

עובדי טבע בירושלים צועדים לעבר משרד האוצר, הבוקר (צילום: ההסתדרות)

כאמור, משעות הבוקר המוקדמות הפגינו עובדי ענקית התרופות ברחבי הארץ במחאה על מהלך הפיטורים הגדול של החברהבירושלים מאות הפגינו מול משרד האוצר. ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הצטרף אל המפגינים והתקבל בקריאות תמיכה.

מאות מעובדי מפעל טבע מדיקל באשדוד חמסו את צומת בני ברית האורגים המהווה עורק תנועה מרכזי בעיר. כמו כן, היום שבתו שביתה מלאה העובדים במטה החברה בפתח תקווה, בטבע מדיקל באשדוד ובמפעל טבע פלנטקס בנתניה. גם העובדים המתבצרים במתקני החברה בירושלים, ימשיכו מחר בשביתה ללא הגבלת זמן.

במקביל לכך, כ-250 עובדי טבע בכפר סבא עצרו את כל הפעילות של המפעל למשך ארבע שעות החל מהשעה 12:00 בצהריים. עובדי המפעלים טבע מיגדה בקריית שמונה, אביק בנתניה, המרכז הלוגיסטי הגלובלי בשוהם וטבעטק במועצה האזורית רמת חובב, קיימו אספות הסברה בסמוך לאתרי החברה. פעולות מחאה נוספות צפויות להתקיים מחר במהלך היום במוקדים רבים ברחבי הארץ במסגרת השביתה.