לאחר התקפת חיילי הכיבוש: צעדת מים נוספת למען הפלסטינים בדרום הר חברון

לאחר תקיפת הפעילים הישראלים והפלסטינים בידי חיילי צבא הכיבוש ביום שישי 17 בספטמבר, בשבת הקרובה תצא שיירת מים נוספת לדרום הר חברון כדי להמשיך ולהבטיח את זכות הגישה למים של הפלסטינים החיים באזור. צעדת מים המאורגנת על ידי תושבי האזור ביחד עם לוחמים לשלום, שוברים שתיקה, עומדים ביחד, שלום עכשיו, אימהות נגד אלימות, קואליציית הבקעה ובהשתתפות פעילי חד"ש ומק"י.

מלוחמים לשלום נמסר שבשטחי סי של הגדה המערבית חיים כ-300 אלף פלסטינים. "מדינת ישראל, המפעילה משטר צבאי בשטח, אמורה להיות אחראית לרווחתם. אלא שבפועל, רבים מהפלסטינים המתגוררים בשטחי סי ובפרט בדרום הר חברון ובבקעת הירדן, נמצאים תחת חרב הגירוש והטיהור האתני שאוחזת בידה מדינת ישראל".

אחת הדוגמאות המרכזיות למדיניות זו נוגעת לגישה למים. בזמן שההתנחלויות והמאחזים הלא חוקיים בגדה המערבית נהנים מחיבור לכלל התשתיות האזרחיות, כולל מי שתיה זורמים בכל בית ובריכה, ישראל לא מאפשרת חיבור למים של אלפי פלסטינים ברחבי הגדה המערבית. במספרים זה מאוד ברור – צריכת המים היומית לנפש בישראל ובהתנחלויות, היא כ-300 ליטר; צריכת המים היומית לנפש פלסטינית בגדה המערבית, היא כ-70 ליטר ליום.

כמו כן, ישראל משתלטת על מעיינות טבעיים בשטחים הכבושים ששימשו את היישובים הפלסטינים מאז ומתמיד, מגדירה אותם כשמורות טבע, או כשטחי אש, ומונעת מהתושבים המקומיים גישה אליהם. כלומר, רק אם הם פלסטינים. המתנחלים מוזמנים להשתכשך במי המעיינות הצוננים. אפילו בורות מים טבעיים שקיימים באזורים הללו מוגדרים שוב ושוב על ידי ישראל כאסורים – ובמקרים רבים המדינה הורסת אותם או סותמת אותם.

"תוצאה מכל אלה, אלפי פלסטינים נאלצים לשנע מים במשאיות ובמכליות לכפריהם, בעלות של פי 5 ממה שכל אחד מאיתנו משלם על מים, בזמן שהם חיים בצמוד להתנחלויות עם בריכות שחייה. וגם שינוע המשאיות והמכליות נתקל לעיתים קרובות בהתנכלות מצד הצבא ומצד מתנחלים אלימים. לכן, בשבת הקרובה, ה-2 באוקטובר נצא שוב לצעדת מים כדי להבטיח הגעת מכלית מים לבית משפחת חמאמדה שבדרום הר חברון, שמדינת ישראל מונעת ממנה גישה חופשית למים", הדגישו.

 

לפרטים נוספים ולהרשמה:

https://www.facebook.com/events/226566262860590