לאחר השביתה הממושכת בג'נרל מוטורס: הושג הסכם בין איגוד העובדים לפיאט קרייזלר

האיגוד עובדי תעשיית הרכב בארה"ב הודיע בסוף השבוע שהוא שהושג הסכם עבודה עקרוני חדש עם פיאט קרייזלר. הישג נוסף במסגרת סכסוכי העבודה שהכריז האיגוד בתעשיית הרכב בדטרויט.

סידני אסטרדה, סגנית הנשיא של איגוד עובדי תעשיית הרכב, בדיון עם המועמד הסוציאליסטי בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס (צילום מסך: הטלוויזיה הציבורית של ארה"ב)

ההסכם שהושג, שטעון אישור בהצבעה של עובדי פיאט קרייזלר, הוא השלישי והאחרון בענקי הרכב האמריקאים. ההסכם שיחול על כ-47 אלף עובדים מאוגדים במפעלי פיאט קרייזלר בארה"ב, כולל השקעות של 4.5 מיליארד דולר מפעלים חדשים ויצירתם של 1,400 מקומות עבודה חדשים. על כך מסרה סינדי אסטרדה, סגנית נשיא האיגוד שהובילה את המו"מ עם פיאט קרייזלר. זו תהיה השקעה נוספת להשקעה של 4.5 מיליארד דולר במפעלים קיימים של החברה, ובמסגרת תוכנית להקים מפעל רכבי שטח חדש בדטרויט.

ראשי האיגוד מסרו עוד שההסכם עם היצרנית האיטלקיתאמריקנית דומה מאוד להסכמים שהושגו קודם לכן עם פורד וג'נרל מוטורס, בתהליך שנקרא "מו"מ לפי מתכונת". קרי: זהו הסכם ענפי למרות שנחתם במפעלים שונים. עוד נמסר כי ההסכם הושג במהירות לאחר השביתה הממושכת בג'נרל מוטורס של ארכה כ-40 יום.