לאחר הפגנת מאות אלפים: כוחות הביטחון של עיראק מנסים לפנות מוקדי המחאה

כוחות הביטחון בעיראק ירו אש חיה וגז מדמיע לעבר מפגינים בכיכר תחריר בבירה בגדאד כך מסרה היום (שבת) כתבת רשת הטלוויזיה "פרנס 24". גורמי רפואה ומשטרה דיווחו כי 37 בני אדם נפצעו בעימותים. על פי הדיווח השוטרים מנסים לפנות את מוקדי המחאה ומאהלים שהוקמו בבירה ובערים נוספות בדרום המדינה בניסיון להפסיק את התקוממות העממית נגד הממשלה.

אמש נמסר כי שני מפגינים נהרגו ו-25 נוספים נפצעו בעת עימות עם כוחות הביטחון במהלך הפגנה בבגדאד. זאת לאחר הפגנת הכוח של המנהיג השיעי מוקדתא אסדר שקרא לקיים את "צעדת מיליון" במטרה להפעיל לחץ על וושינגטון להסיג את כוחותיה מהמדינה, לאחר חיסולם של בכיר המיליציות השיעיות אבו מהדי אלמוהנדס ומפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני. אסדר מסר אמש כי הוא לא "מתכוון לגרור את העם העיראקי למלחמה נוספת" ושכל המאבק נגד הכוחות האמריקאים יתנהל "בדרכי שלום".

מאות אלפי אזרחים בעיראק יצאו אתמול להפגין נגד נוכחות הצבא האמריקני בשני מוקדים במרכז בגדאד. ההמונים קראו לסלק את הכוחות האמריקאים במדינתם. גברים ונשים צעדו בעיר כשהם מנופפים בצבעים הלאומיים: אדום, לבן ושחור, במטרה ללחוץ על ארצות הברית להסיג את כוחותיה מחוץ למדינה. מאות אלפי המפגינים התאספו בכיכר אלחורייה במרכז בגדד, ובסביבת האוניברסיטה הגדולה בעיר. הם לא הגיעו לכיכר תחריר – סמל ההפגנות בגל המחאה נגד ממשלת עיראק.