לאחר ההפגנה בת"א: מחאת המתמחים נגד השר הורוביץ מתרחבת לאוניברסיטאות

מחאת המתמחים הרפואיים ממשיכה ביתר שאת, לאחר התפטרות ההמונית מול מטה משרד הבריאות בת-אביב בשבוע שעבר. אמש (מוצ"ש), הפגינו יותר מאלף מתמחים בקרבת ביתו של שר הבריאות ומנהיג מרצ, ניצן הורוביץ, בתל אביב. המשטרה בלמה את כניסתם לאזור ביתו של השר .הבוקר הפגינו עשרות סטודנטים לרפואה בעת ביקורו של השר הורוביץ באוניברסיטת תל-אביב וקראו לעברו "בושה, בושה".

יו"ר ארגון מרשם, ד"ר ריי ביטון, צועדת אמש בראש הפגנת המתמחים שנערכה במרכז תל-אביב (צילום: מרשם)

 

ארגון מרשם הוסיף כי מחאת המתמחים תתרחב בימים הקרובים בפקולטות לרפואה ברחבי הארץ עם פתיחת שנת הלימודים. בין היתר, מתוכננות באוניברסיטאות השונות הפגנות ושביתות סטודנטים.

בהפגנה שיצאה אמש מכיכר הסינמטק בתל-אביב, המתמחים נשאו שלטים בהם נכתב "ניצן, מכרת אותנו" וקראו "או קיצור או התפטרות". יו"ר ארגון מרשם, ד"ר ריי ביטון אמרה כי "אני פונה מכאן לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לשר האוצר אביגדור ליברמן וגם לראש הממשלה נפתלי בנט: 'בואו, תעשו פעם אחת תורנות של 26 שעות במיגון קורונה, ואחרי זה נראה אתכם אומרים לנו שזה הגיוני להמשיך לעבוד ככה'".

במהלך המחאה קיבלה ביטון זימון לפגישה אצל יו"ר חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ורד עזרה. בתגובה, השיבה ביטון בסירוב והציעה הצעה להיפגש עם שר הבריאות: "שמחה מאד לשמוע ממשרד הבריאות, במיוחד כאשר עד כה כל ניסיונותינו להיפגש עם השר בימים החריגים הללו לא הועילו. נשמח להיפגש עם השר בכל רגע או זמן כולל הערב."

 

סרטון – המתמחים מפגינים אמש במרכז תל-אביב:

https://www.facebook.com/mirsham.org/videos/249363743743884