כ-100 אלף הפגינו נגד ממשלת הימין הקיצוני בת"א, י-ם וחיפה; קוראים להפגנה נוספת

כ-100 אלף אזרחים הפגינו אמש (מוצ"ש) בכיכר הבימה בתל-אביב, בירושלים ובחיפה נגד שלטון הימין בראשות בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר. עם סיום ההפגנה פרסמה תנועת "הדגלים השחורים" הודעה בה נאמר: "מודים למעל ל-100 אלף ישראלים וישראליות שיצאו למחות נגד ניסיון ההפיכה המשטרית. כפי שהבטחנו התקיימה היום מחאה דמוקרטית בניגוד מוחלט לניסיונות ההכפשה של בן גביר ונתניהו. בשבוע הבא נקיים הפגנה נוספת".

לפי הערכות ארגוני המחאה, יותר מאה אלף מפגינות ומפגינים השתתפו במחאה

"מתנגדים לכיבוש": מפגיני חד"ש ומק"י, אמש, בעצרת ההמונית שנערכה בכיכר הבימה (צילום: זו הדרך)

בעצרת שנערכה בכיכר הבימה בתל אביב, תחת גשם כבד שפקד את המקום בסיום. העצרת, יצאו אלפים בצעדת לפידים, מתוכם מאות המשיכו לגשר השלום ושם ניסו לרדת לאיילון, אך השוטרים חסמו הרמטית את כל הירידות.

הזמר עברי לידר פתח את ההפגנה כשעלה על הבימה בכיכר לשיר את שירו "זכיתי לאהוב". לפני ביצוע השיר סיפר: "אני עולה לבמה הזו כאזרח מודאג. מודאג מאד. חושש לפני המדינה שלנו, לזכויות שלנו, לשוויון ולערכים הליברלים מודרניים עליהם בנינו את המדינה היפה שלנו. זו הזכות שלנו לאהוב ואף אחד לא ייקח לנו אותה, אנחנו במלחמה על המדינה ועל הזכויות שלנו".

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני אמרה אמש בנאום ברחבת הבימה: "יצאה ממשלה בישראל למלחמה נגד המוסדות הדמוקרטיים עצמם, כדי לשלוט ללא מיצרים. לא ויכוח, לא ביקורת לגיטימית – השתלטות פוליטית. ולא, בחירות לא נותנות את הכוח להרוס את הדמוקרטיה עצמה". לבני אמרה עוד: "אנחנו נעצור אתכם ולא נתפשר, כי הדמוקרטיה בישראל, החירות שלנו והזכויות שלנו הן לא מסחרה פוליטית. הם יכולים לקרוא לנו בוגדים, אבל אנחנו אלה שמגנים על המולדת מפניהם, הם יכולים לאיים באזיקים – אנחנו לא מפחדים".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, נאם גם הוא בעצרת ותקף: "בני חושך, אשר ריסקו בעמל רב במשך שנים רבות, באמצעות אלי ניגוח, ובאמצעות מכונת רעל רדיו אקטיבית משוכללת, את חומות המבצר, הצליחו במשימתם, המבצר כולו נמצא במתאר קריסה מתקדם, מאיים להכחיד תחת הריסותיו, את היושבות והיושבים בו, שופטיה של מדינת ישראל".  עוד הוסיף: "אנחנו נאבק ברחובות, בכיכרות ובגשרים, אנחנו נאבק בבתי המשפט, אנחנו נאבק בכנסת, ובכל מקום עלי אדמות. זכרו, לעולם, לעולם לא ניסוג אחור, לעולם אבל לעולם לא נרים ידיים ולעולם לא ניכנע, יהיה המחיר אשר יהיה". יצוין שבין המפגינים הרבים בלטו פעילי חד"ש ומק"י, יהודים וערבים, שהניפו דגלים אדומים וכרזות נגד ממשלת הימין והכיבוש.

בירושלים הפגינו כאלפיים בני אדם  מול בית הנשיא תחת הכותרת: "הפגנת קו אדום נגד ההרס". בשל כך, המשטרה סגרה לתנועה את רחוב הנשיא. מארגני ההפגנה, קבוצת פעולה אזרחית הנקראת: "לשמור על הבית המשותף", ציינו כי: "שינוי דרמטי של מערכת המשפט, החוק והשלטון, שעליהם צמחה מדינת ישראל, יכול להיעשות רק בהסכמה. כל דרך אחרת הורסת". בעת ההפגנה מול בית הנשיא שוטר נתן אגרוף למפגין וניסה להסתיר מפני המצלמה את שמו המלא שתפור על דש המדים שלו. מבית הנשיא המפגינים המשיכו לצעוד לבית ראש הממשלה, הריק מאדם, ברחוב בלפור.

במרכז חורב בחיפה התאספו אמש כאלף מפגינים וקראו קריאות נגד הממשלה ונתניהו. המפגינים נשאו כרזות בהן נכתב "ממשלה מלא-מלא פשיזם", "חוק דרעי – קלון לישראל", "מכת"זיות לא מכבות מחאות" ו"פסגת ההתגברות = דיקטטורה".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118330