כאלף מחו ליד בית רה"מ בירושלים; הערב צפויות משמרות מחאה במאה צמתים ברחבי הארץ

בדיוק שבוע לאחר המחאה ההמונית בעקבות מעצרו של תא"ל (מיל') אמיר השכל בהפגנה נגד שחיתות שלטון הימין מול מעון ראש הממשלה, שבו אמש (שישי) והפגינו כאלף אנשי מחאת "הדגלים השחורים" באותו מקום. המשטרה הפעם לא התערבה, לא נרשמו מעצרים ונחסמו רחובות עזה וארלוזורוב שבסמוך למעון רה"מ.

תא"ל במיל' אסף אגמון, ששירת כטייס בחיל האוויר, נאם בהפגנה ואמר: "אמיר השכל ביקש ממני המון פעמים לדבר בהפגנות ותמיד התחמקתי מבקשות כאלה, אך אחרי סוף השבוע האחרון אני מרגיש שאני צריך לדבר על תקווה. בעיקר על התקווה שהטוב ינצח, שהטוב יגבר על הרע ושהצדק ינצח". "לפני מעצרו הנפשע של אמיר, אמר לי כאן ברחוב קצין בכיר 'סימנתי אותך אתה עוד תשמע ממני'. אני שמשרת את המדינה קרוב ל-50 שנה בחיל האוויר והפכתי ליעד לסיכול ממוקדהשר לביטחון פנים שיקר בריש גלי על המעצר ואמר שיילחם בחוסמי הכבישים ובכל זאת אנחנו כאן באלפים. זו ההוכחה שיש תקווה", הוסיף.

יצוין שהערב (מוצ"ש) בשעה 18:30 צפיות משמרות מחאה נגד שלטון הימין בכ-100 גשרים וצמתים ברחבי הארץ מקריית שמונה ועד אילת. לדברי המארגנים "אנחנו אזרחיות ואזרחים אשר נחושים לצאת ולהילחם למען הדמוקרטיה וכנגד השחיתות השלטונית, ומודעים לחשיבות של המבצע הארצי שלנו שמטרתו חשיפה. כן תקשורת, לא תקשורת, אנחנו בשטח ונחשפים לעשרות אלפי מכוניותואנשים ואת זה אי אפשר לצנזר".

למפת הגשרים והצמתים בהם ייערכו הערב משמרות המחאה:

https://tinyurl.com/mapatdgalim