כאלף הפגינו בת"א נגד שחיתות ממשלת הימין; חשדות נגד השר כץ

כאלף בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) בכיכר הבימה בתל אביב נגד השחיתות של שלטון הימין. בנוסף, מאות מפגינים מחו נגד השחיתות בפתח תקווה, עפולה, חיפה וראש פינה ועד 14 יישובים ברחבי הארץ. בתום העצרת שנערכה בכיכר הבימה, מאות צעדו לביתו של טייקון הגז קובי מימון בשדרות רוטשילד.

2018-02-04_185206

כרזה בעצרת שנערכה במוצ"ש בכיכר הבימה (צילום: גלאור אלטר)

אלדד יניב אמר בהפגנה: "פרשת הצוללות זה דבר אמיתי שקרה בלשכת נתניהו. בזכות המאבק בקרוב נתניהו יהיה ראש הממשלה הראשון שיחקר בפרשה של מכירת הנשק הכי אסטרטגי של מדינת ישראל". עוד אמר יניב: "התפקיד שלנו להחזיק את ההפגנותבעוד כמה שבועות יהיו פה עשרות אלפים. זו השפה היחידה שהבנטים והכחלונים הסמרטוטים מבינים". המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב: "מושחתים הביתה", "כולם במעצר וראש הנחש חופשי", "בן אלף חקירות" וכרזות בצבע אדום של חד"ש: "יחד נגן על המרחב הדמוקרטי" ו"אנו ה-99%".

מני נפתלי, שעזב את המחאה המרכזית בהבימה, הפגין אמש בכיכר גורן בפתח תקווה, בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. נפתלי בנה דגם מוקטן של צוללת וקרא לה "הצוללת המיותרת", במחאה על החשד לשחיתות בפרשת הצוללות. נפתלי ויניב הסתכסכו לאחר שיניב התראיין לתוכנית הטלוויזיה של אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מושחת. במחאה נוספת, שנערכה באותה שעה, בכיכר רבין בתלאביב ביוזמת עו"ד אליעד שרגא, מייסד ויושב ראש של התנועה למען איכות השלטון, לקחו חלק עשרות אנשים. 

יצוין שהמשטרה הודיעה בצהריים כי נמצאה תשתית ראייתית לחשדות בשוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים ועבירות נוספות נגד שר העבודה והרווחה, חיים כץ, וכן בכירים נוספים בתעשייה האווירית. בין החשודים הנוספים בפרשה יו"ר ועד העובדים אהוד נוף, חבר הוועד אלי כהן וכן תתאלוף (מיל') אמל אסעד.