יתקיימו עצרות ותהלוכות: ועדת המעקב הכריזה על שביתה כללית בחברה הערבית

שביתה כללית תתקיים מחר (שלישי) בכל החברה הערבית כ"הזדהות עם מסגד אל-אקצא ותושבי שייח ג'ראח" ונגד ההתנהגות האלימות של מתנחלים בערים המשותפות. כך מסר אמש יו"ר הוועדה, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש). במסגרת השביתה יתקיימו הפגנות בצמתים מרכזיים בכל יישוב. מק"י וחד"ש פרסמו הבוקר גילוי דעת משותף בו האזרחים הערבים בישראל נקראים להשתתף בשביתה ולקחת חלק פעיל בהפגנות.

אתמול בשעות הבוקר ביקרו ראשי ועדת המעקב, שראשם ברכה, בלוד, ברמלה וביפו, ושמעו את עדותיהם של התושבים הערבים בערים בימים האחרונים. הם האשימו את המתנחלים, שמסכנים את חיי התושבים ואת ביטחונם. יצוין שוועדת המעקב פנתה אתמול לקהילה הבינלאומית, לאו"ם ולנציגויות זרות  וקראו להם להגן על אזרחי ישראל הערבים. בוועדה הסבירו כי הקריאה הושמעה לנוכח ריבוי מעשי האלימות המאורגנים נגד אזרחים ערבים ולנוכח התעלמות או גיבוי של המשטרה למעשים אלה.

כאמור, השביתה שתתקיים מחר בכל היישובים הערבים ובערים המשותפות, תקיף את כל מוסדות הציבוריים, המסחר, השירותים והתעשייה – פרט לחינוך המיוחד. בקריאה שפורסמה אמש ישנן מספר דרישות ובראש ובראשונה להפסיק את המלחמה העקובה מדם ברצועת עזה.

עוד צוינה התהלוכה שנערכה בחסות ועדת המעקב בשבת בסכנין לציון יום הנכבה, בה השתתפו אלפים רבים ובהם פעילי חד"ש והמפלגות הערביות. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו בגנות הכיבוש והמשטרה ש"נותנת חסות לימין הקיצוני" בלוד וביפו. רבים מהמשתתפים היו צעירים ותושבי הגליל. יו"ר ועדת המעקב, אמר בהפגנה: "לא נסכים שיעקרו אותנו משום מקום. לא נאפשר נכבה שנייה באל-קודס או בשייח ג'ראח. אנחנו שוקלים להכריז על שביתה כללית בחברה הערבית כדי שנעביר מסר אחיד בשם כל העם הפלסטיני". עוד גינה ברכה את גל המעצרים של הימים האחרונים של מנהיגים בכפר כנא ובשפרעם ודרש את שחרורם. עוד הוא גינה את המחסומים שהוקמו בידי המשטרה בכפר ג'דידה-מכר "לא נסכים לשוב לימי הממשל הצבאי".