יש להציג חלופה סוציאליסטית: אלפים רבים צפויים להגיע הערב לי-ם כדי לדרוש את התפטרות נתניהו

מחאות האלפים תימשך הערב (שבת) בשעה 20:30 ליד מעון ראש הממשלה בירושלים בדרישה להתפטרות בנימין נתניהו המואשם בפלילים. עוד צפויה במוצ"ש משמרות הדגלים השחורים ברחבי הארץ, שהוקדמו לשעה 18:00 ופעיליה נקראו להגיע להפגנה מול מעון ראש הממשלה. כמו כן, ב-20:30 תיערך עצרת מחאה בגן צ'רלס קלור שעל חוף ימה של תלאביב.

פעילי חד"ש ומק"י בהפגנה שנערכה במוצ"ש האחרון ליד בית ראש הממשלה בירושלים (צילום: שרונה וייס)

תחת הכותרת "מחאה ותודעה" פורסם בשער של גיליון השבוע של "זו הדרך" מאמר המתייחס להפגנות בבלפור ובמקומות רבים אחרים: "זהו אכן משבר הפוליטי עמוק, אבל יש לו רק פתרון אחד: התפטרות נתניהו וממשלתו. אין לשגות באשליות; נתניהו לא יתנדב לנטוש את כס השלטון כדי להקדיש את ימיו ולילותיו למשפט המתנהל נגדו בגלל מעשיו המושחתים. ייתכן שתהיה זו מערכה ארוכה, ולשם כך יש לגייס אליה קהלים נוספים ורבים ככל האפשר. המחאה כבר מתנהלת אמנם בפריסה ארצית (מאות המשמרות הנערכות בגשרים ובצמתים מדי מוצ"ש); אולם הכרחי להרחיב את מעגליה לאוכלוסייה הערבית, לאיגודי העובדים ולתושבי הפריפריה".

לדברי השבועון הקומוניסטי "אין מחאה יעילה ללא ארגון וללא תודעה. מן ההכרח להקים ועדת תיאום של כל הפעילים, התנועות וההתארגנויות הלוקחים חלק במערכה. כמו כן, המחאה חייבת לאמץ גישה לפיה המאבק לא ייעצר ברגע שנתניהו יתפטר. נתניהו לא צמח בחלל ריק – הוא תוצר של עשרות שנים של אפליה וגזענות, כיבוש וניצול קפיטליסטי. לא מספיק לזעוק "הוןשלטוןעולם תחתון". יש להציג אלטרנטיבה ערכית ופוליטית סוציאליסטית, שבבסיסה חברה שוויונית וצודקת ללא כיבוש, ללא גזענות וללא אפליה".

עוד על המחאה ההמונית נגד נתניהו בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1, 3, 4, 7, ו-10):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G30_2020.pdf

רשימת משמרות הדגלים השחורים במוצ"ש ברחבי הארץ:

https://www.facebook.com/events/2668867023388058