ישראל מנשלת בכוח פלסטינים: חברי הכנסת של חד"ש סיירו בכפרים בשטחים הכבושים

סיעת חד"ש בכנסת סיירה אתמול בכפרים פלסטינים בשטחים הכבושים יחד עם נציגי ארגון זכויות האדם בצלם. חברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף (הרשימה המשותפת) סיירו בכפרים בורין ועוריף שבסביבות שכם. הם נפגשו עם תושבים ופעילים מקומיים שסיפרו על מעשי הטרור שמפעילים המתנחלים מהאזור, בייחוד מיצהר, בחסות צבא הכיבוש.

מנכ"ל בצלם, חגי אלעד וחברי הכנסת תומא-סלימאן, עודה וכסיף, אתמול, בעת הסיור בשטחים הכבושים (צילום: זו הדרך)

 

בכפר עוריף סיפרו התושבים על שנים של התנכלויות מצד המתנחלים מיצהר שכוללים מתקפות יומיומיות על בית הספר בכפר, ומתקפות ארוכות שנים על הבתים שבפאתי הכפר – כולל שימוש בגז מדמיע שהוביל לפגיעות בריאותיות ארוכות טווח בתושבים. התושבים סיפרו על טקטיקת דיכוי והפחדה נוספת – שכאשר תושבים ניסו להתלונן על התנכלויות אלה, נשלל ההיתר שלהם לעבודה בישראל.

בכפר בורין צפו חברי הכנסת במטעי הזיתים שנשרפו בידי מתנחלים, וראו את שטחי הכפר הגובלים בהתנחלויות, שבעבר שימשו למרעה, אך אט אט עוברים השתלטות איטית כאשר מתנחלים מרחיבים את גבולות יצהר. לדברי ח"כ עודה: "במציאות של הכיבוש, מתקפות של מתנחלים וחיילים הפכו כבר מזמן לשגרה. הגענו היום לעוריף ובורין בשביל לעמוד עם התושבים מול ההתעמרות והאלימות היומיומית, ונגד הניסיון להמשיך להשתלט על אדמותיהם. העמקת ההתנחלויות והמשך הכיבוש הם פשע נגד הפלסטינים, כאן ובכל מקום, ונגד השלום, הדמוקרטיה והצדק."

ח״כ תומא-סלימאן הוסיפה: "ההתנחלויות וצבא הכיבוש פועלים כשתי ידיים של אותו מפעל כיבוש ודיכוי. לאלימות ולהשתלטות יש מטרה אחת – דחיקת הפלסטינים מאדמותיהם וחיסול האפשרות של סיום הכיבוש ועצמאות פלסטינית. אלימות המתנחלים היא אלימות פוליטית ומתוכננת". ח״כ עופר כסיף הדגיש "ראינו היום את זוועות הכיבוש. וכפי שהזהרנו – מרצ, העבודה ורע"מ משמשים כעלה תאנה בממשלת הימין הקיצוני ובפועל נותנים לגיטימציה לפשעי הכיבוש ולטיהור האתני בשטחים הכבושים. מצביעים ובוכים. בושה". מנכ״ל בצלם, חגי אלעד הצטרף לדברי חברי הכנסת ומסר "מדובר באלימות מדינה לכל דבר. באמצעות המתנחלים וההתנחלויות, ישראל מנשלת בכח עוד ועוד פלסטינים מאדמותיהם. הכול בגלוי, בשליחות, באלימות".

 

סרטון – ח"כ תומא-סלימאן מסבירה בערבית את הסיבות לביקור בכפרים הפלסטינים:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/565002837956921