ירידה חדה במניית החברה בבורסת נאסד"ק: עובדי מפעל התרופות קמהדע פתחו בשביתה

עובדי קמהדע פתחו אתמול (שלישי) בשביתה על רקע המבוי הסתום במו"מ להסכם קיבוצי, ובהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז בחברה בדצמבר האחרון. קמהדע היא חברת ביו-פרמצבטיקה המתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק תרופות באמצעות טכנולוגיה לטיהור והפרדת חלבונים שליד קיבוץ בית קמה. במפעל מועסקים כ-290 עובדים ובמשך השנים התחוללו בו שביתות ארוכות למען ההכרה בהתאגדות העובדים, חתימה על הסכם קיבוצי וחידושו.

שביתה בקמהדע למען חתימה על הסכם קיבוצי במפעל, ינואר 2017. (צילום: הסתדרות מרחב נגב)

 

תוקפו של ההסכם הקיבוצי בחברה הסתיים בדצמבר האחרון ומאז אוגוסט 2021 מתנהל מו"מ בין הנהלת החברה לוועד העובדים ונציגי ההסתדרות במרחב נגב, אך לא הושגה התקדמות והנהלת החברה נסוגה באופן עקבי מההבנות שהושגו בשיחות. ההנהלה מסרבת להעניק לעובדים תוספות שכר כמקובל בתעשייה, ובמקביל דורשת לקזז את תוספת השכר השנתית עם הפיצוי שאמור להינתן לעובדים על ביטול מדרגי השכר – דבר שצפוי להעניק תגמול גבוה יותר לעובדים החדשים על חשבון העובדים הוותיקים בחברה. ההנהלה מסרבת לקיים מו"מ גם על דרישות אחרות של העובדים.

לדברי יו"ר מ"מ מרחב הנגב, נורברט בוקובזה, מסר: "ההשביתה בקמהדע היא דוגמה מובהקת לכך שגם לדיפלומטיה ומו"מ יש גבול. כבר למעלה משמונה חודשים שההסתדרות במרחב נגב, ביחד עם ועד עובדי המפעל, מנהלת בסבלנות שיחות רבות מול הנהלת החברה, שיחות שלצערי לא התקדמו לשום מקום. לכן אנחנו אומרים היום: עד כאן. להנהלת החברה ניתנה יותר מהזדמנות אחת לצעוד בדרך ההידברות, אך כעת היא תיווכח שאנחנו יודעים לצעוד גם בדרך אחרת, קצת פחות נעימה. אני קורא מכאן להנהלת החברה לחזור אל שולחן הדיונים ולסיים עוד היום את השביתה".

לדברי יו"ר ועד עובדי קמהדע, משה הרוש: "עובדי קמהדע מנהלים מאבק עיקש למען שיפור זכויותיהם, לרבות שמירה על קיומו של ועד העובדים, וכל זאת תוך ניסיונות בלתי פוסקים של הנהלת החברה לפגוע בוועד ובעומד בראשו. כולי תקווה שהנהלת החברה תשכיל לקרוא לנו עוד היום לשוב לשולחן המו"מ על מנת למנוע את השביתה ועוגמת נפש מכל הצדדים.

יצוין שאתמול נרשמו ירידות חדות בפתחית המסחר בבורסת הנאסד"ק בארצות הברית ומניית קמהדע ירדה בכ-1.1% אחרי שהחברה הודיעה כי ועד העובדים במפעל הייצור בבית קמה פתח בשביתה. בהודעה לבורסה נמסר כי במהלך השבועות האחרונים ניהלו החברה, ההסתדרות וועד העובדים משא ומתן על חידוש ההסכם הקיבוצי עם העובדים, אך הצדדים לא הגיעו להסכמה.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/98264