יממה קטלנית: שני פועלים נהרגו בתאונות עבודה בהרצליה ובגליל ושניים נוספים נפצעו קשה

יממה קטלנית נרשמה אתמול (שני), שני פועלים נהרגו בתאונות עבודה ברחבי הארץ ושניים נוספים נפצעו קשה. בשעות הצהריים נהרג פועל כבן 25 שנלכד תחת חומה שקרסה במהלך עבודות שיפוצים ברחוב יהודה הנשיא בהרצליה. כוחות ההצלה הוציאו אותו מתחת למפולת, כשמצבו מוגדר אנוש. לאחר פעולות החילוץ, חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו. זהו ההרוג ה-36 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה, ה-16 באתרי בנייה.

חובשי רפואת חירום רכובים על אופנועי מד"א, ישי ציטרון ורונן ארד, סיפרו: "הגענו לאתר והובילו אותנו אל הפועל שהיה לכוד כשהוא מחוסר הכרה תחת חומה שקרסה. לאחר פעולות חילוץ ממושכות של הכיבוי, ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ועם פגיעות קשות בגופו ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

כוחות הצלה מנסים לחלץ את הפועל, אתמול, בתאונת העבודה בהרצליה (צילום: כבאות והצלה)

 

בשעות הבוקר נהרג פועל כבן 40 לאחר שנפגע במהלך עבודתו במפעל "בלוקל רביד" בקיבוץ רביד שבתחומי המועצה אזורית עמק הירדן. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לעובד טיפול רפואי ראשוני, ביצעו בו פעולות החייאה ונאבקו על חייו. יצוין שבמהלך היום נפצעו קשה שני עובדים שנפלו מגובה: פועל בן 22 באתר בנייה רחוב איינשטיין ברמת גן ופועל בן 18 באתר בנייה ברחוב אליהו איתן בראשון לציון.

מהקבוצה למאבק בתאונות בנייה ותעשייה נמסר "על אף מצב בטיחותם המעורער של העובדים באתרי הבנייה, במפעלים ובחקלאות, פחת בתקופה זו פחת מספר צווי הבטיחות שהוטלו ביותר משליש ומספר מפקחי הבטיחות צנח מ-80 ל-70 בהם 10 בלבד מפקחים על ענפי התעשייה".

לדברי הקבוצה, סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, שנושא בטיחות העובדים הופקד בידיו, "הפריח בשנה זו ללא הרף סיסמאות על 'שינוי תרבות' 'חינוך' וחשיבותה של הסברה אך נמנע מלנקוט ולו צעד אחד לשיפור הפיקוח והאכיפה. יש לקוות שטרם סיום חייה של ממשלה זו יפעל ביחד עם שרת הכלכלה לתקן ולו במעט את ההזנחה בה נקטו, להבטיח את איושם של 25 תקנים פנויים של משרות פיקוח הממתינים לאיוש זה זמן רב, ולהביא לפרסום מדיניות פיקוח ואכיפה שתנחה את פעילות מנהל הבטיחות, כנדרש על פי החלטת ממשלה שהתקבלה זה מכבר".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114035