יותר מאלף סטודנטים ומרצים חתמו על עצומת תמיכה במאבק העוס"ים

יותר מאלף סטודנטים ומרצים חתמו על עצומת תמיכה במאבק העובדים הסוציאליים. בעצומה המקוונת נאמר "אנו, סטודנטים וחברי סגל מכל בתי הספר לעבודה סוציאלית בישראל, פונים לשר הרווחה חיים כץ ולשר האוצר משה כחלון בבקשה דחופה להתערבות מיידית למניעת קריסת מקצוע העבודה הסוציאלית בישראל. עובדות סוציאליות מתמודדות עם תנאי עבודה קשים ובלתי אפשריים: תקינה חסרה, מעמסת עבודה שלא מאפשרת הגשת טיפול מיטיבי, שכר ירוד שאינו הולם את כישוריהן ואת המשימות עמן מתמודדות, ואלימות הולכת וגוברת כלפיהן. עובדים ועובדות סוציאליות מבצעות תפקידן, כזרוע המבצעת של המדינה, תוך מחויבות לערכים חברתיים והומניים בחברה דמוקרטית".

עוד נאמר בעצומה כי העובדות הסוציאליות "הן בחזית ההתמודדות עם מצבים של עוני, מצוקות נפשיות ומשברים אישיים ומשפחתיים. הן, תמיד, הכתובת הראשונה להנגשה של כלים וזכויות אשר באמצעותם נמנעים מצבים העלולים להתדרדר במהירות לפגיעה בחברה הישראלית כולה. ללא שיפור מעמדם של העובדות הסוציאליות ושל מקצוע העבודה הסוציאלית החוסן החברתי של מדינת ישראל בסכנה".

החותמים דורשים: שיפור מידי בתנאי העסקה וקביעת תקינה הולמת לתפקידים השונים של העובדים והעובדות הסוציאליות, סביבת עבודה מכבדת ומוגנת ומתן מענה אבטחתי כולל וליווי ותמיכה לעובדות ועובדים שחוו אלימות.

2018-12-12_213150

ענבל חרמוני בהפגנת העובדים הסוציאליים שנערכה ביום שני האחרון בבארשבע (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

"השירותים החברתיים בישראל הם לא על סף קריסה, הם עמוק בתוך המשבר", אמרה השבוע יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, בהפגנה שנערכה בבארשבע. "העובדות הסוציאליות צריכות להתפרנס בכבוד ולא להפוך לשק חבטות. אם לא יהיה פתרון אמיתי לתנאי העבודה, העומס והעסקה, לא יהיו יותר שירותים סוציאליים בישראל. אנחנו דורשים כניסה מיידית למשא ומתן רציני עם משרדי הרווחה והאוצר על הצלת שירותי הרווחה בישראל", הדגישה.

יצוין שסיעות חד"ש בהסתדרות ובנעמת הביעו השבוע תמיכה במאבק. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), הוסיפה כי "העובדות והעובדים הסוציאליים סובלים במשך שנים מהזנחה, היעדר תקנים, תנאי עבודה בלתי הולמים ומעל הכול אלימות מצד מטופלים ומשפחותיהם".

עוד על מאבק העובדים הסוציאליים בגיליון "זו הדרך" השבועי (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/12/G47_2018.pdf