יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה רג'א זעאתרה יודיע על פרישתו

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה פורש מתפקידו, על כך מסרה הבוקר (ראשון) מזכירת חד"ש בחיפה, רים חזאן. זעאתרה נבחר למועצת עיר לאחר בבחירות המוניציפליות שנערכו בשנת 2018. הוא אמור היה לשמש כסגן ראש עיר מתוקף ההסכמים הקואליציוניים שחתמה חד"ש עם ראש העיר עינת קליש רותם, אך מינויו במחצית השנייה של הקדנציה במקום דובי חיון, אז יו"ר סיעת מר"צ, נתקל בביקורת מצד שותפיה הימניים.

כמו כן, על קליש רותם הופעלו לחצים, שהגיעו גם מלשכותיהם של שר הפנים אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את המינוי. בעקבות הסערה שנוצרה ויתר זעאתרה על המינוי והעביר אותו לשהירה שלבי, מספר 2 ברשימה.

זעאתרה החל בפעילות פוליטית בימיו כסטודנט באוניברסיטת חיפה. לאורך השנים הוא מילא תפקידים רבים במפלגה הקומוניסטית (מק"י) ובחד"ש, ובהם יו"ר התאחדות הסטודנטים הערבים באוניברסיטה, חבר הוועד המרכזי של מק"י, חבר הלשכה המדינית של חד"ש, מזכיר מחוז חיפה של מק"י, יו"ר ועדת התקשורת בוועדת המעקב של ערבי ישראל ומנהל הקמפיין של הרשימה המשותפת בשנים 2020-2015. על פי פרסום ב"כלבו – חיפה והקריות", זעאתרה עומד להתפטר ממועצת העיר בעקבות השתלבותו בתחומי הוצאת הספרים והתרגום במצרים, בה ביקר לאחרונה. בעקבות כך הוא מתעתד להעתיק לשם את מגוריו.