יו"ר הסתדרות תומך בממשלת בנט ועומד בקשר עם שר האוצר המיועד ליברמן; מוכן לוותר על שכר העובדים

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר אתמול (חמישי) שהוא רואה בהקמת ממשלה חדשה בראשות נפתלי בנט "הזדמנות". "אני מצפה שתקום ממשלה מסודרת בישראל", אמר בר-דוד בוועידה הלאומית של חדשות 13.

ארנון בר-דוד, אתמול, בוועידה הלאומית של חדשות 13 (צילום מסך: ערוץ 13)

 

בר-דוד חשף שהוא "מחליף מסרים" עם שר האוצר הניאו-ליברלי המיועד, אביגדור ליברמן, וכי "אנחנו רואים עין בעין הרבה מאוד דברים, יש מסרים של שיתוף פעולה, של עבודה מסודרת, של שולחן עגול בין המעסיקים, ההסתדרות והאוצר". בר-דוד הוסיף "אני ביחסים מצוינים עם כמעט כל הגורמים שמרכיבים את הממשלה הזאת, ואגב גם בסיעות האחרות בכנסת. בניתי היום את ההסתדרות בכל המפלגות. אין יותר הסתדרות שיש לה מפלגה או מפלגה שיש לה הסתדרות. אני היום א-פוליטי כי כשמתעסקים בעובדים אין הבדל של מפלגה, ואני חושב שזאת הדרך".

על ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, שהתבטא בעבר נגד העבודה המאורגנת, אמר בר-דוד שהוא בטוח שהממשלה תפעל לטובת העובדים. "אני לא מציע לנפתלי בנט להתעסק עם העובדים. זה לא הדבר הראשון להתעסק איתו, יש הרבה דברים שהוא צריך להתעסק איתם". בתשובה לשאלה האם ההסתדרות תסכים לקיצוצים או להקפאת שכר אמר בר-דוד: "אנחנו מבינים את המצב, ולכן כרגע בשנתיים האחרונות אני הייתי מאוד אחראי ונתתי למדינה את השקט לנהל את המשברים שהיו פה. תחשבי שהעובדים היו פה על בריקדות, מה היה המצב במשק או במדינה. נתנו את הזמן למדינה לנהל את המשברים, זה שניהלו כך או אחרת זה סיפור אחר. כשתקום ממשלה ויהיה תקציב, יתחילו דיבורים והכול יהיה על השולחן".