יו"ר ארגוני המעסיקים ונשיא התעשיינים נעצר בחשד להעלמת מס

יו"ר ארגוני המעסיקים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נעצר אתמול (רביעי) בחשד להעלמת מס בגובה של 1.5 מיליון שקלים. יחד איתו חשוד גם אחיו, יריב ברוש. במסגרת הפרשה נעצר גם רואה החשבון מיכאל בר לבב בחשד שסייע להם בביצוע העבירה.

2018-06-28_203721

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ויו"ר התעשיינים, שרגא ברוש (צילום: ההסתדרות)

ברוש, כאמור, משמש כנשיא התאחדות התעשיינים ואחיו יניב משמש כיו"ר איגוד ענף המתכת בהתאחדות. לפי החשד, ברוש שלח מסמך כוזב לרשויות המס בשנת 2017 וכך התחמקו מתשלום מס בסך של יותר מ-1.5 מיליון שקל בגין עסקה שביצעו באמצעות החברה המשותפת שבבעלותם, ולא שילמו מס חברות על עסקה ששוויה הוערך ביותר מ-8.6 מיליון שקלים.

החקירה ברשות המסים החלה בעקבות ביקורת שנערכה בפקיד שומה ועלה חשד להתנהלות פלילית מצד האחים ברוש בחברה שבבעלותם א.ל.ע.א השקעות בע"מ. לפי החשד, בשנת 2014 נרשמה החברה כפרטית ובחודש אוקטובר 2015 היא דיווחה על מכירה של כ-14 אחוזים ממניות חברת עורשד גז טבעי, שבה היא מחזיקה, תמורת יותר מ-8.6 מיליון שקל.

החקירה העלתה כי ברוש הבין שהמס יהיה גבוה והחליט שעבורו ועבור אחיו יהיה עדיף שהחברה תיחשב כחברה משפחתית לצורכי מס וכך המס שישלמו יהיה נמוך יותר. במשך שלוש שנים התנהל הדיון בנוגע לרישום החברה ובשנה שעברה שלח ברוש מכתב לרשות המסים ולפי החשד מדובר היה במסמך כוזב. אתמול נערכו חיפושים בביתם של החשודים, במשרדי החברה ובשני משרדי רואי חשבון. במהלך החיפוש נתפסו מסמכים וחומרי מחשב והחשודים הובאו לחקירה ברשות המסים.

בבעלות ברוש מפעל בהתנחלות ברקן שבשטחים הפלסטינים הכבושים וחברה העוסקת באספקת גז למפעלי התעשייה. הוא גם חבר ליכוד ובין השנים 2006-1993 היה חבר מועצת העיר רמת גן.