יו"ר ארגון העיתונאים מתנגד לאופן בחירת יו"ר ההסתדרות לאחר פרישת ניסנקורן

יו"ר ארגון העיתונאים של ההסתדרות, יאיר טרצ'יצקי, המאגד כ-3,500 עיתונאים, מתח ביקורת על אופן הבחירה הצפוי של ארנון בר דוד לראשות ההסתדרות, במקומו של אבי ניסנקורן שמתמודד לכנסת במסגרת "כחול לבן". טרצ'יצקי התייחס אתמול (שלישי) לכך שהמינוי של בר דוד צפוי להתקבל בבית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה) ולאו דווקא על ידי כלל חברי ארגון העובדים.

2019-03-20_191845

יו"ר ארגון העיתונאים של ההסתדרות, יאיר טרצ'יצקי (צילום: ויקיפדיה)

 

בסדרת ציוצים שפרסם בטוויטר כתב: "כדי לבחור יו"ר הסתדרות לקדנציה שנמשכה שנה וחצי, כרבע מיליון חברים הלכו לקלפי – אבל את מחליפו שיכהן שלוש שנים וחצי יבחרו 171 אנשים, עם התראה של שבועיים על מועד ההצבעה ושלושה ימים להגשת מועמדות. החברים בוחרים יו"ר אחד ומקבלים יו"ר אחר. אחרי ארבע פעמים ברציפות כבר אפשר לקרוא לזה שיטה".

בהמשך כתב עוד טרצ'יצקי: "השיטה: במקום לפנות למאות אלפי החברים כדי שיבחרו את היו"ר המועדף (אחרי התמודדות שבה מועמדים יכולים להציג תפיסת עולם והישגים), הולכים לפורום מצומצם שמחויב למנגנון ולניצחון של היורש המיועד. אחרי קדנציה חלקית כיו"ר ההסתדרות – על הכוח והפרסום שנלווה לכך – יותר קל להתמודד בבחירות כלליות. מעבר לסוגיה העקרונית, זאת התנהלות שאולי משרתת קבוצה קטנה למעלה, אבל היא כולה פגיעה בהסתדרות. דווקא בתקופה שבה רוב המערכת הפוליטית מתהדרת בכוונה לקדם מהלכים שיפגעו בעבודה המאורגנת, ההסתדרות צריכה את הציבור איתה, והורשת תפקיד היו"ר בצורה הזאת מייצרת בדיוק את האפקט ההפוך".