יו"ר ארגון המורים לשרת החינוך: ללא הסכמות לא תפתח שנת הלימודים

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים,רן ארז, שיגר במכתב לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון בו הביר ש"אם נושאי הליבה לא יסוכמו ויוסדרו עם ארגון המורים עד אז, שנת הלימודים במערכת החינוך העל-יסודית לא תיפתח". במכתב לשרת החינוך כתב יו"ר ארגון המורים כי "כהונתך הקצרה מאופיינת עד עתה באקטיביזם בלתי מתחשב, רפורמות בזק חד-צדדיות חדשות לבקרים תוך תזזית מתמדת, שאינה מאפשרת לציבור עובדי ההוראה, לעכל אותן".

מורות מפגינות למען שכר הוגן במסגרת הצעדים הארגוניים של הסתדרות המורים (צילום: הסתדרות המורים)

ארז ציין כי בעשור האחרון שנת הלימודים בעל-יסודיים החלה ללא שביתות. הוא העלה כמה טענות, בין היתר נגד ביטול הבגרויות במקצועות ההומניים, שלדבריו "פוגעת במוטיבציה של תלמידים, יוצרת חוסר שוויון בין תלמידים, פוגעת בתנאי העבודה ובשכר של המורים והמנהלים ופוגעת פגיעה חמורה בזהות הלאומית שלנו. רפורמה זאת נעשתה ללא מחשבה, הכנה, ושיתוף המורים והמנהלים המיוצגים על ידנו".

לגבי הרפורמה של מעבר מערכת החינוך משישה ימי לימודים לחמישה ימים, כתב כי היא "תלויה באוויר ולא מסוכמת בהסכם הקיבוצי ובכל מקרה לא לוקחת בחשבון שמנהלים מחויבים לסיים כבר מערכות שיעורים להסדיר למורים את תנאי העבודה והלימוד לשנה"ל הבאה". טענות אחרת העלה נגד רפורמת גפ"ן (מערכת דיגיטלית התומכת בגמישות פדגוגית וניהולית), "שאמורה לשנות סדרי עולם בעבודת המנהלים, חושפת אותם לתביעות פליליות ותגרום לבלגן ואנדרלמוסיה", ונגד הכוונה לעבור ללימוד רב-תחומי, "ללא תכנון והכנה".

בהמשך הדגיש ארז כי "במשא ומתן על הסכם עבודה קיבוצי חדש עם תוספות שכר למורים ולמנהלים ושיפור תנאי העבודה בחינוך העל-יסודי לא שומעים את קולך ולא מרגישים כל תמיכה מצד משרד החינוך. בדרך זו בה את מפרקת את מערכת החינוך ומפוררת אותה. המכתב הזה עוד ניסיון לעצור את התזזית בהתנהלות שלכם לפני שיהיה מאוחר מדי ולהתכנס למשא ומתן שפוי להסדרת הנושאים שניתן לסכם עוד לפני תחילת שנת הלימודים הקרבה. אם לא תשני את התנהלותך ואם נושאי הליבה לא יסוכמו איתנו, שנת הלימודים בעל-יסודיים לא תיפתח".

יצוין שהסתדרות המורים הודיעה ביום חמישי "אנו מקפיאים את העיצומים, זאת לאור בקשת שרת החינוך ולאחר פגישתה העניינית של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן". פגישה נוספת בין השניים נקבעה למחר בבוקר. בן דויד הבהירה: נעתרנו לבקשת שרת החינוך והחלטנו להקפיא את העיצומים. אני מקווה להמשך מו"מ ענייני וכנה עם הממונה על השכר ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית, גם יראו לנגד עיניהם את טובת המערכת ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים נאלץ לחדש את המאבק".

 

למכתבו המלא של רן ארז לשרה שאשא ביטון:

https://www.igm.org.il/site/pg/igm_item_side_news,343802&p1=12400