יום השיתוק הלאומי: אלפי מרצים קוראים להשבית את הלימודים ביום חמישי הקרוב  

אלפי מרצים קוראים להשבית את הלימודים בהשכלה הגבוהה ביום חמישי הקרוב, "יום השיתוק הלאומי". אל ההשבתה הצטרפו 4,000 מרצים בכל האוניברסיטאות והמכללות, מארגניה מסרו "אנחנו קוראים לכל המרצים, המתרגלים והסגל המנהלי לא ללמד ביום חמישי הקרוב" והוסיפו "על הסטודנטים, המרצים והסגל המינהלי לקיים ביום חמישי הקרוב פעולות מחאה אשר יצאו מן הקמפוסים אל המרחב הציבורי".

יצוין שגם פעילי מחאת הסטודנטים והסטודנטיות קראו אמש (ראשון) לשביתה ארצית ביום חמישי הקרוב נגד ההפיכה המשטרית. "לא נגיע ללימודים, נארגן משמרות מחאה בכניסות לקמפוסים, ונצטרף ליום השיתוק הארצי. הדמוקרטיה שלנו במבחן, ואין לה מועד ב'", אמרו.

מארגני המחאות נגד ההפיכה הודיעו במוצ"ש על "יום שיתוק לאומי" ביום חמישי הקרוב, שבו צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להמריא ללונדון. המארגנים הסלמה באופי המחאות וההפגנות, כמו כן המפגינים גם לנסות לשבש את התנועה בנמל התעופה בן גוריון בזמן הגעתו של נתניהו.

יצוין שאתמול (ראשון) הסנאט של אוניברסיטת בן גוריון בנגב הזמין את כלל קהילת האוניברסיטה להצטרף ליום השיבוש שיתקיים ביום חמישי. כמו כן, הסנאט, הגוף העליון של האוניברסיטה, קרא לכלל המוסדות להשכלה גבוהה להודיע כי במידה  והצעות החוק הקשורות למערכת המשפט שמקדמת ממשלת הימין יובאו לקריאה שנייה ושלישית, תושבת, בלא הגבלת זמן, הפעילות במוסדות להשכלה גבוהה.

"אנו מבקשים להדגיש כי בחקיקה המקודמת ע"י הקואליציה יש סכנה ממשית לא רק לעתיד הדמוקרטיה בישראל, אלא גם לעתיד ההשכלה הגבוהה, אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים והתרבותיים המשמעותיים של המדינה. אין אקדמיה חופשית ומשגשגת ללא דמוקרטיה", נמסר. לדברי הגוף האקדמי העליון, "על רקע הסכנות העומדות לפתחנו, סנאט אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מזמין את כלל קהילת האוניברסיטה להצטרף ליום השיבוש ביום חמישי, בו נביע את מחויבותנו לערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ולחופש האקדמי שמכוחו אנו פועלים. סנאט האוניברסיטה קורא לור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות) ולכל המוסדות להשכלה גבוהה להצטרף ליום זה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119860