יום ההתנגדות לשלטון הימין בחמישי הקרוב: עצרות, הפגנות וחסימות כבישים ברחבי הארץ

יום מחאה כלל-ארצי נוסף נגד שלטון הימין יתקיים ביום חמישי הקרוב והא יכלול צעדות, הפגנות וחסימות כבישים. מובילי המחאה הודיעו במוצ"ש על "יום התנגדות" במהלך הפגנות ההמונית נגד ההפיכה המשטרית שמקדמת ממשלת הימין והבהירו כי יהיו מחאות נוספות על אלה שפורסמו.

אחת התוכניות של המוחים היא לקיים מחאה בנמל התעופה בן גוריון, משם אמורים נתניהו ורעייתו שרה להמריא לאיטליה בהזמנת ממשלת הימין הקיצוני ברומא. "ביום חמישי הקרוב נגיע כולנו לנתב"ג עם רכבים מכל הארץ", נכתב באחת מקבוצות הוואטסאפ של המחאה. "ניכנס לנתב"ג עם המכונית וניסע בין הטרמינלים 1 ו-3 ובחזרה בסבבים".

לפי הודעת מובילי המחאה, יום ההתנגדות יפתח בצעדות מחאה של הורים וילדים ברחבי הארץ, ובצעדות בתל אביב של עובדות סוציאליות, מפגיני דרום תל אביב וסטודנטים. בשעה 11:00 תצא צעדת מחאה מכיכר הבימה בתל אביב של החזית הוורודה וארגוני להט"ב שיבושים צפויים גם בלימודים באוניברסיטאות והמכללות ברחבי הארץ.

במהלך היום עשרות שיירות רכבים ושיירות של כלים חקלאיים ישבשו את התנועה בכבישים. שיירות יצאו מיסוד המעלה, להבות חביבה, מושב בן שמן, שימשית, רמת ישי, יקנעם, טבעון ועמק יזרעאל. קהילת ההייטק תפגין ב-15 מוקדים, ובבאר שבע תתקיים הפגנה בשעות הצהריים של ארגוני הבריאות והאקדמיה שייצאו בשעה 14:30בצעדה מתחנת רכבת צפון וב-15:45 יקיימו עצרת מול המשכן לאומנויות בהנחיית פרופ' נדב דוידוביץ'. לקראת הערב תחל הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין, מוביל הפיכה צפויה הפגנה בשעה 18:00. במהלך היום צפויות הפגנות ליד בתי שרים וחברי כנסת מהליכוד.

עוד צפויות בתל-אביב "צעדת דרום העיר", עו"סיות, סטודנטים ומפגיני דרום תל אביב יצעדו מסלמה-מסילת ישרים עד לבניין משרדי הממשלה בקיבוץ גלויות וצעד סטודנטים שתצא מסמינר הקיבוצים ותחבור לצעדות שיתנקזו בצומת רוקח-נמיר בצפון תל-אביב. הורים וילדים יצעדו מצומת נמיר-יהודה המכבי ועד רוקח, ומשם הלאה לקפלן. כמו כן, בתי הספר של רובע צפון מזרח העיר יצאו לצעדה, כל אחד ובית הספר שלו, שתתחבר למפגן דמוקרטי בצומת הפיל. ביפו הורים וילדים יפואיים יצעדו מבית הספר הפתוח-הדמוקרטי אל כיכר השעון, שם יפגינו יחדיו עד השעה 10:00

יצוין שהבוקר (שלישי) נערכה הפגנה של אזרחי ארה"ב מול השגרירות האמריקאית בתל אביב. המפגינים דרשו מהממשל האמריקאי לנקוט עמדה ברורה נגד ההפיכה המשטרית. קרן מור ממארגני ההפגנה מסרה: "עמידה כנגד מדיניות ממשלה זו היא לא עמידה נגד ישראל אלא עמידה עם ישראל. כבר ברור שאם ההפיכה תעבור הידידות בין המדינות תפגע. אסור לתת לזה לקרות".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119545