טרור קפיטליסטי: שני עובדים נהרגו בתאונות עבודה בחיפה ובאום אל-פחם

שני עובדים נהרגו אתמול (ראשון) בתאונות עבודה ברחבי הארץ. לדברי ח"כ עופר כסיף "שני פועלים נוספים נהרגו. מתחילת השנה כבר נהרגו 64 עובדים במקום עבודתם ביניהם 35 פועלי בניין. זהו טרור קפיטליסטי שחייבים לחסל".

וואליד מחאמיד (60), תושב אום אל פחם, נהרג אמש בנפילה מגובה באתר בניה בעיר. מוקדם יותר נהרג בחיפה עובד לאחר שככל הנראה הפעיל מנוף נייד על משאית, ונפגע ממחרטה שנשמטה מהמנוף במפעל 'מסקו אספקת מכונות בע"מ". אלו ההרוגים ה-63 וה-64 בתאונות במקומות העבודה השנה.

המקום בו מצא את מותו, אתמוך העובד במפעל "מסקו" בחיפה (צילום: איחוד הצלה)

האירוע במפעל "מסקו" בחיפה התרחש בסביבות השעה 14:50, המשטרה פתחה בחקירה. חוקר של משרד העבודה והרווחה הגיע לזירת האירוע. ההרוג, ששמו טרם נמסר לפרסום, הוא ההרוג ה-63 במספר בתאונות עבודה מתחילת השנה. יצוין שאמש בשעה 19:50 נפצע עובד כבן 21 נוסף שככל הנראה נפל מגובה של כשלושה מטרים והובא לחבירה עם צוותי מד"א בכביש 4 סמוך למחלף הדרים. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים בילינסון במצב בינוני עם חבלת ראש.

עו"ד הדס תגרי, מנהלת "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה", מסרה כי "בשבועיים שחלפו נהרגו 5 עובדים בתאונות עבודה, דבר המעיד על כך שבניגוד לתפיסה המקובלת, מצב בטיחות העובדים מעורער לא רק באתרי הבנייה אלא גם במפעלים, ובענפי השירותים והמסחר. עם חלוף קיפאון הבחירות נדרשת העלאת הילוך של פיקוח, חקירה וענישה".