טראמפ מחרחר מלחמה והקפיא את כל נכסי ממשלת ונצואלה בארה"ב

ממשל טראמפ הקפיא היום (שלישי) את כל נכסי ממשלת ונצואלה בארצות הברית באיסור שנכנס לתוקף באופן מידי. מדובר בהחמרה משמעותית ביחסי שתי המדינות, שמשווה את יחסי הסחר בין ארצות הברית לבין ונצואלה למצור על קובה הנמשך זה עשרות שנים.

"כל הנכסים והאינטרסים בנכסים של ממשלת ונצואלה הנמצאים בארצות הברית חסומים ואסור להעביר אותם, לשלם באמצעותם, לייצא אותם, לבטל אותם או לעסוק בהם בעל דרך אחרת", נכתב בהצהרה שעליה חתם טראמפ. הצו ציין את המשך "אחיזתו בשלטון" של נשיא ונצואלה ניקולס הסוציאליסטי.

זהו המהלך התקיף ביותר של ארצות הברית נגד ונצואלה מאז הכרתה של וושינגטון במנהיג האופוזיציה הימנית והפרואמריקאית חואן גואידו כ"נשיא הזמני" בינואר. הסנקציות הקודמות הוטלו על עשרות בכירים בממשלה ועל תעשיית הנפט של המדינה הדרום אמריקנית, מקור ההכנסה העיקרי שלה.

כחלק מהצו הנשיאותי, אזרחים אמריקנים לא יוכלו לעשות עסקים עם כל מי שהוגדר כמסייע לממשלתו של מדורו, כשתומכי הנשיא לא יורשו להיכנס לארצות הברית. בנוסף, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, תקף את סין ואת רוסיה מפני הגברת התמיכה בוונצואלה. אתמול ייצג בולטון יחד עם שר המסחר של ארצות הברית, ווילבור רוס, את ארצות הברית בכנס של הממשלות הפרואימפריאליסטיות המעוניינות להפיל את השלטון בוונצואלה שמתקיים בפרו.

בסוף השבוע נשיא ונצואלה דחה את הצהרת טראמפ, שאיים להטיל מצור ימי על ארצו, והוסיף כי ביקש משגרירו בוושינגטון להוקיע את האיומים הלא חוקיים של הנשיא האימפריאליסטי. עוד אמר מדורו כי "הים של ונצואלה יישאר חופשי ועצמאי". עוד מסרה סוכנות הידיעות של ונצואלה כי טייסי חיל האוויר גילו טיסות ריגול של חיל הים האמריקאי מעל חופי המדינה. צבא ונצואלה אף פרסם צילום של אחד המטוסים.