טסלה איימה על עובדים שרצו להתאגד והפרה את חוק האמריקאי

יצרנית הרכב החשמלי טסלה הפרה את חוקי העבודה לאחר שאיימה על עובדים שניסו להתאגד, כך קבע בסוף השבוע בית המשפט בקליפורניה. עתה על החברה לכנס את העובדים ולהסביר להם את זכויותיהם, וזאת בנוכחות המנכ"ל אלון מאסק. כך מסר העיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

עובדי טסלה מפגינים למען ההתארגנות במפתח המפעל (צילום: איגוד עובדי הרכב)

בית המשפט קבע כי החברה הפרה את חוקי העבודה מספר רב של פעמים בשנים 2017 ו2018. בין ההפרות ניתן לציין ציוץ של מאסק בטוויטר במאי אשתקד ובו כתב: "שום דבר אינו מונע מעובדי מפעל הרכב של טסלה להצביע בעד התאגדות. הם יכולים לעשות זאת מחר אם הם רוצים. אבל למה לשלם מסי ועד ולוותר על אופציות לחינם?". לפי בית המשפט, מדובר באיום על העובדים לפיו הם עלולים לאבד את האופציות במניות החברה אם יצביעו בעד הקמת ועד עובדים.

עוד נקבע כי החברה הפרה את החוק לאחר שאסרה על העובדים לחלק עלונים לאחר שעות העבודה בחניון במפעל החברה בפרימונט שבקליפורניה; הודיעה להם שיהיה זה חסר טעם להצביע בעד התאגדות; וחקרה אותם ביחס לכוונה זו.

רשת סי.אן.אן אף דיווחה כי בית המשפט קבע כי על טסלה לחדול לחלוטין מהתנהלות זאת ואף להשיב לעבודה ולפצות עובד שפוטר בניגוד לחוק לאחר שהיה מעורב התארגנות העובדים.

חברת טסלה האמריקנית עוסקת בייצור כלי רכב חשמליים ופיתוח טכנולוגיה של אנרגיה נקיה. שוויה מוערך במאות מיליארדי דולרים, וזאת על אף קשיים מהם סבלה לאחרונה. החברה מעסיקה כ-45 אלף עובדים. בראש החברה עומד המיליארדר הדרום אפריקני אילון מאסק, בעל הון העוסק במגוון רחב של תחומים וטכנולוגיות מתקדמות.