חרף לחצי ההנהלה: נמשכת תנופת ההתאגדות ברשת בתי הקפה סטארבקס ברחבי ארה"ב

חרף לחצי ההנהלה, נמשכת תנופת התארגנות העובדים ברחבי ארה"ב ברשת בתי הקפה סטארבקס. שני סניפים נוספים ברשת באזור בוסטון התאגדו בשבוע שעבר, בברוקליין ובאולסטון. כמו כן, העובדים בשני סניפי הרשת הגלובלית בסנטה קרוז במדינת קליפורניה בארה"ב, הגישו תביעות נגד הנהלת החברה האזורית שמשקיעה מאמצים ניכרים בפירוק ופגיעה בניסיונות ההתאגדות של העובדים על ידי איומים, מעקב, הפחדות וקיצוץ בשעות העבודה.

ג'וזף תומפסון מפעילי ההתאגדות ומועמד לקונגרס של קליפורניה סיפר לעיתון מקומי כי אנשי הנהלה הגיעו לעקוב אחרי עובדים המנסים להתאגד "כל חנות שהגישה בקשה להתאגדות סבלה מנוכחות ניכרת של מנהל אזורי" אמר. סרטונים של אנשי הנהלה מטרידים פעילי איגוד מקצועי המחלקים עלונים מחוץ לחנויות מציפות את הרשת.

עובדי רשת סטארבקס בצפון קרוליינה מפגינים למען ההתאגדות ונגד ההתערבות הבוטה של ההנהלה בענייניהם (צילום: התאגדות עובדי סטארבקס)

 

כמו כן, הנהלת סטארבקס במדינת אריזונה פיטרה לאחרונה מנהיג עובדים מקומי ו-7 עובדים אחרים שניסו להתאגד בסניף בעיר ממפיס במדינת טנסי גם איבדו את עבודתם. משרד העבודה האמריקאי הדגיש בפני החברה כי פיטורי העובדים הם "מפלים".

תומפסון הוסיף כי הוא מוכן ולקח בחשבון כי הוא יאבד את עבודתו. הצבעות יתקיימו בארבעה סניפי סטארבקס בקליפורניה בקרוב. תומפסון הדגיש: "כאשר העובדים מצביעים על הקמת איגוד לרוב זה בפער ניכר לטובת המצדדים במהלך, כל חנות שהצביעה מחוץ לבאפלו במדינת ניו יורק (שם הוקם האיגוד הראשון של עובדי סטארבקס) גרפה את רוב הקולות למען ההתאגדות". יש לציין, כי תנועת העבודה האמריקאית רשמה הישג משמעותי במאבק של עובדי אמזון שהצביעו לאחרונה בפער קטן לטובת הקמת איגוד אותו יוביל העובד לשעבר כריס סמולס שכעת מכהן כנשיא איגוד עובדי אמזון.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110910