חרף הצהרות הממשלה: העיתונאים ועובדי התקשורת יתמידו במאבק נגד סגירת "כאן"

התוכנית של שר התקשורת שלמה קרעי לסגירת התאגיד הוקפאה, כך הוחלט אתמול (חמישי) בישיבת ראשי הקואליציה הימנית-קיצונית. לפי ההחלטה שהתקבלה, מטרת הממשלה היא לתעדף את קידום ההפיכה המשטרית. קרעי פועל מאז 2019 לסגירת תאגיד השידור הציבורי, בין היתר בהצעות חוק פרטיות שהגיש כחבר כנסת של הליכוד. הצעת החוק האחרונה שלו בנושא הוגשה שלושה שבועות לפני הקמת הממשלה. בתקופה האחרונה הוא מקדם כשר את המהלך באופן נמרץ, ובשבוע הבא תיכנן לקיים מסיבת עיתונאים להצגת תוכנית מפורטת בנושא.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות וארגון עובדי התקשורת מסרו בתגובה להחלטת הממשלה: "המאבק למניעת פגיעה בשידור הציבורי ממשיך במלוא העוז עד שהשר קרעי יודיע בקולו שהוא גונז את התוכנית לסגירת תאגיד השידור הציבורי. איננו מקבלים את האמירה שהתוכנית לפגיעה בתאגיד מושהית עד שייווצרו התנאים המתאימים לכך. אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר התקשורת להודיע שהם עוצרים כל ניסיון להתערבות בעבודתם של עיתונאים. לא נאפשר פגיעה בחופש העיתונות, היצירה והמחשבה".

יצוין שהיום נערכה בתל-אביב מחאה של אנשי "כאן חינוכית" נגד הכוונה לפגוע בתאגיד. את המחאה, מוביל השחקן ויוצר התוכן קווין רובין, והשתתפו בא כוכבי החינוכית לדורותיהם. במחאה לקחו חלק, בין היתר, כוכבי הסדרה "כראמל", שחר טבוך, נועה כהן וכן השחקנית נטע רוט, שמככבת בקומדיית המצבים "לבד בבית" של כאן חינוכית. גם חברי איגוד הדוברות והדוברים המוניציפאליים, הביעו אתמול תמיכה "במאבקם הצודק של חברינו עובדי תאגיד השידור למניעה של קבלת החלטת ממשלה לסגירת התאגיד", כך כתב יו"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות למנכ"ל התאגיד גולן יוכפז.

ביום שני האחרון התכנסו בתל-אביב מאות עיתונאים ועובדי הענף מכל כלי התקשורת וערכו כנס חירום בסולידריות עם תאגיד השידור הציבורי "כאן" ועובדיו. "להרוג את השידור ציבורי זה לחסל את אחד המנועים החשובים של השיח הציבורי שלנו", הזהירה אילנה דיין, מוותיקי העיתונאים בישראל, בדברים שאמרה בכנס. "על פסגת ההתגברות אפשר להתווכח ואני אני. אבל על סגירת השידור הציבורי אין להתווכח, יש לפועל להמשך קיומו", הדגישה.

דיין הוסיפה: "יש דברים שאין לי מושג איך מתחילים להתווכח עליהם. איך מתווכחים עם בסופו של הכנס, יצאו עשרות עיתונאים ועיתונאיות לצעדת מחאה על כוונת השר קרעי לסגור את התאגיד, וחסמו את צומת הרחובות אבן גבירול וצייטלין. בארגון העיתונאים והעיתונאיות, שיזם את כנס החירום, הבטיחו שמדובר רק בשלב הראשון של מחאה נרחבת שתתנהל עד שתיסוג הממשלה מתוכניותיה לפגוע בפעילות התאגיד.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118747