חרף איומי נתניהו: חברי הכנסת עודה וכסיף הצטרפו למחאת צעירי העדה האתיופית

חרף איומי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, חברי הכנסת מסיעת חד"ש, איימן עודה ועופר כסיף, השתתפו הערב במחאת בני העדה האתיופית בצומת עזריאלי שבמרכז תל-אביב. ח"כ עודה אף הניף צילום של יעקוב אבו אלקיעאן, תושב אום אל-חיראן, שנהרג מירי שוטרים לפני שנתיים.

נתניהו מסר היום "אני מבקש דבר אחד – הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק, לא נסבול את חסימות הצירים". השר ארדן התייחס להפגנות המחאה ההמוניות שנערכו אמש ברחבי ישראל. כדרכו הגזענית הוא הסית נגד בני הקהילה האתיופית בראיון לגל"צ ואמר: "המודיעין דיווח אתמול על כוונות ירי חי נגד שוטרים".

2019-07-03_190728

מהודעות שהופצו ברשתות החברתיות בקרב העדה האתיופית עולה כי ההפגנות וחסימות הכבישים במחאת יוצאי אתיופיה ייחסמו משעות אחר הצהריים צומת עזריאלי בתל אביב, מחלף פולג שבנתניה (כביש החוף), כביש 4 (בראשון לציון וביבנה), הכניסה לירושלים (גשר המיתרים), וכן ייערכו הפגנות בצומת קריית אתא, צומת יקנעם, כיכר העצמאות בעפולה, תחנת המשטרה בראש העין, בכביש 431 (הכניסות והיציאות מהערים), בצומת אל על, בצומת בילו שליד רחובות, בצומת קסטינה, באשקלון (צומת היכל הספורט) ובבאר שבע (התחנה המרכזית). נסמר כי במחאות שהחלו בעקבות מותו של הנער סולמון טקה בקריית חיים, 111 שוטרים נפצעו  ו-136  נעצרו. המחאות המשיכו אמש אל תוך הלילה כאשר חלק מהמפגינים ניסו לפרוץ למתחם משטרת זבולון בקריות. בתגובה נורו לעברם רימוני הלם.

ח"כ כסיף השתתף אמש בהפגנה שנערכה ברחובות ואמר ש"ההרג של סולומון טקה לבדו לא היה משבית מדינה שלמה. ברור לחלוטין שאם לא היו יוצאים אלפים וחוסמים כבישים – הנושא היה נשכח מחר. המחאה הזאת מוצדקת, והפרת הסדר הציבורי נדרשת כאשר הסדר הציבורי הורג אנשים. ומי שלא פצה פה על האלימות המשטרתית, הגזענית והרצחנית, שלא יתלונן על צמיגים שרופים וכבישים חסומים".

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן "אלפים מפגינים ובצדק. המשטרה הגזענית קלה על ההדק כשמדובר ביוצאי אתיופיה, ואנחנו בציבור הערבי מכירים את האלימות הזו טוב מדי, ויותר מדי שנים. תארו מה היה קורה לו ערבים היו מוציאים את כאבם וזעמם באותה צורה. מוכרחים לשנות את המשוואה – אף דם לא פחות אדום".