חצי מיליון עובדים שובתים ברחבי בריטניה בהגנה על זכות השביתה ולמען תוספת שכר

חצי מיליון עובדים במגזר הציבורי שובתים היום (רביעי) ברחבי בריטניה בהגנה על זכות השביתה. על פי מהדורת הבוקר של העיתון הקומוניסטי "מורנינג סטאר", זו השביתה הגדולה ביותר שנערכה בממלכה בעשור האחרון. עוד דורשים השובתים להעלות את שכרם ולשפר את תנאי העבודה. השביתה משפיעה על מיליוני בריטים, במה שהצהובונים הימניים בממלכה תיארו כ"מיני-סגר", בדומה לאלה שהוטלו במהלך מגפת הקורונה ושאילצו המונים להישאר בבתיהם.

"נגן על זכות השביתה", כרזה של מועצת הפועלים במנצ'סטר נגד הממשלה השמרנית והמזמינה להפגנה הגדולה שנערכה במרכז העיר בשעות הצהריים

 

השביתה גרמה לשיבושים משמעותיים בלימודים בבתי הספר, בתנועת הרכבות בממלכה המאוחדת ואף את הכניסות לבריטניה בנמלים ובנמלי התעופה. השביתה הוכרזה בימים האחרונים אחרי שהמגעים בין האיגודים המקצועיים השונים לבין הממשלה השמרנית על תוספת שכר בשל האינפלציה הגבוהה עלו על שרטון. רוב השביתות אמורות להסתיים עד מחר בשבע בבוקר לכל המאוחר. גם סגלי האוניברסיטאות והמכללות שובתים והם הצטרפו אל אלפי נהגי רכבות ברחבי בריטניה ששובתים וגם לבקרי הגבול, שמוחים נגד אי-העלאת השכר.

שביתות מתנהלות בבריטניה כבר מלפני חג-המולד, כאשר ארגוני העובדים דורשים מהממשלה תוספות יוקר שיפצו באופן מלא על האינפלציה המשתוללת בממלכה המאוחדת. זו ירדה ל-9.2% בדצמבר האחרון, אחרי שכבר עמדה על שיעורים דו-ספרתיים במהלך השנה, אך היא עדיין הגבוהה ביותר במדינה מזה ארבעה עשורים. הממשלה השמרנית הדוגלת במדיניות ניאו-ליברלית קיצונית מסרבת לנהל מו"מ עם ארגוני העובדים ואף רוצה לקדם חקיקה נגד שביתות של עובדי המגזר הציבורי.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118081